Nowy odcinek drogi S7 oddany do użytku - mapa i zdjęcia

Odcinek drogi ekspresowej S7 Szczepanowice-Widoma pozwoli ominąć Słomniki w drodze z Krakowa do Warszawy. 13-kilometrowy fragment został oddany do użytku.

Droga S7 Szczepanowice-Widoma fot. materiały prasowe/GDDKiA
Droga S7 Szczepanowice-Widoma

S7 Szczepanowice-Widoma to pierwszy z długo wyczekiwanych odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa małopolskiego. Pozwoli on kierowcom, podróżującym między Krakowem i Warszawą, na ominięcie miejscowości Słomniki, gdzie ze względu na ruch lokalny i liczne przejścia dla pieszych często tworzyły się zatory. Z tego względu to bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców Słomnik, choć na większe obniżenie natężenia ruchu trzeba będzie zaczekać na kolejne fragmenty małopolskiej trasy S7.

REKLAMA

Oddany do użytku został bowiem na razie 13-kilometrowy fragment trasy, między węzłami Szczepanowice i Widoma. Tymczasem wielu kierowców korzysta z alternatywy, skręcając właśnie w Słomnikach w kierunku Kocmyrzowa i wjeżdżając do Krakowa od strony Nowej Huty. W dużej mierze ze względu na prace drogowe przy przebudowie drogi wlotowej do Krakowa od strony północnej i tworzące się tam korki. Prawdziwa ulga dla kierowców i dla mieszkańców Słomnik przyjdzie, kiedy ukończone zostaną następne odcinki S7, budowane w kierunku granicy województw małopolskiego i świętokrzyskiego, czyli S7 Miechów - Szczepanowice i Moczydło - Miechów.

Droga S7 Szczepanowice-Widoma

Trasa S7 Szczepanowice - Widoma

Wspomniany odcinek to dokładnie 13,1 km drogi ekspresowej z dwoma jezdniami, a każda ma po dwa pasy ruchu z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Powstały dwa węzły (Szczepanowice i Widoma), dwa miejsca obsługi podróżnych (MOP-y Widoma) i Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, dziesięć wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada.

Estakada ta przebiega nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą w Szczepanowicach. Jest najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, mierzącym 681 m na jezdni w kierunku Warszawy i 689 m na jezdni w kierunku Krakowa. Powstała również kanalizacja deszczowa, zbiorniki retencyjne, ekrany akustyczne i ekrany przeciwolśnieniowe.

Droga S7 Szczepanowice-Widomafot. materiały prasowe/GDDKiA
Droga S7 Szczepanowice-Widoma

– Z niemal 730 km drogi krajowej nr 7 łączącej Gdańsk z Chyżnem na granicy ze Słowacją, blisko 450 km jest w standardzie drogi ekspresowej. Realizujemy niemal 190 km tej trasy i w tym roku udostępnimy kolejne odcinki – podkreśla Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. – W przygotowaniu mamy niemal 60 km trasy, łącznie z odcinkiem od Rabki Zdrój do granicy ze Słowacją. Szukamy również korytarza przebiegu S7 pomiędzy Krakowem i Myślenicami.

REKLAMA

REKLAMA

Pozostałe odcinki S7 na północ Krakowa

Blisko 56-kilometrowy odcinek S7 od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa został podzielony na cztery mniejsze odcinki realizacyjne:

  • Moczydło – Miechów (18,7 km, inwestycja potrwa do 2023 r.)
  • Miechów – Szczepanowice (5,3 km, trwają prace projektowe)
  • Szczepanowice – Widoma (13,1 km, oddany do użytku 4.10.2021 r.),
  • Widoma – Kraków, z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta (ponad 18 km, od lipca 2021 r. nowy wykonawca, trwają prace ziemne).

Droga ekspresowa S7 stanowić będzie jednocześnie obwodnice dla trzech miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki. Przewidziano osiem węzłów: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice i Kraków Grębałów (dwa ostatnie są węzłami zespolonymi).

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA