[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Nowy silnik 1.5 TSI dla Volkswagena Golfa

Volkswagen rozszerza ofertę silników oferowanych do modeli Golf i Golf Variant. W cenniku pojawiła się nowa benzynowa jednostka 1.5 TSI o mocy 130 KM.

Silnik 1.5 TSI evo Silnik 1.5 TSI evo

Nowy silnik 1.5 TSI, który pojawił się w polskiej ofercie Volkswagena dla modeli Golf i Golf Variant, to turbodoładowany, czterocylindrowy silnik, który pracuje w cyklu Millera. Motor jednocześnie oferuje wysoki moment obrotowy i korzyści wynikające z zastosowania bezpośredniego wtrysku paliwa.

Dzięki wysokiemu stopniu sprężania nowa jednostka napędowa ma większą wydajność i zauważalnie niższe zapotrzebowanie na paliwo. W przypadku Golfa – w zależności od wyposażenia – oznacza to średnie zużycie paliwa na poziomie od 4,8 do 5 l na 100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie od 110 do 116 g/km.

Czterocylindrowy silnik charakteryzuje się większą kulturą i cichszą pracą, niż stosowane dotychczas jednostki TSI. Ma poza tym wysoki moment obrotowy, dostępny już przy niskich prędkościach obrotowych, co poprawia elastyczność i przydaje się podczas ekonomicznej jazdy na wysokich biegach.

REKLAMA

REKLAMA

Maksymalny moment obrotowy wynoszący 200 Nm jest do dyspozycji kierowcy już od 1 400 obr./min i utrzymuje się na takim poziomie aż do 4 000 obr./min. To główna zasługa turbosprężarki o zaawansowanej konstrukcji, ze zmienną geometrią łopatek turbiny (VTG). Golf 1.5 TSI osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 210 km/h.

Wraz z tą jednostką napędową Volkswagen po raz pierwszy oferuje w Golfie silnik z funkcją żeglowania, co oznacza, że podczas jazdy ze stałą prędkością i bez przyspieszania, silnik jest całkowicie wyłączony.

Przy prędkości do 130 km/h silnik – współpracujący z przekładnią o dwóch sprzęgłach – wyłącza się, gdy tylko kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu. Wówczas samochód zaczyna "żeglować", a kompaktowych rozmiarów litowo-jonowy akumulator dostarcza zasilanie do urządzeń elektrycznych, takich jak wycieraczki, reflektory czy system audio.

REKLAMA

W zależności od obciążenia jednostki napędowej, podczas jazdy z prędkością obrotową silnika w przedziale od 1 400 do 3 200 obr./min., system odłączanych cylindrów (Active Cylinder Management) niewyczuwalnie dla kierowcy wyłącza również dwa z czterech cylindrów, co zdecydowanie ogranicza zużycie paliwa i emisję spalin.

Silnik 1.5 TSI o mocy 130 KM można zamówić zarówno do Golfa w wersji hatchback, jak i do Golfa w wersji Variant z wyposażeniem Comfortline i Highline. Ceny Golfa z tym silnikiem zaczynają się od 85 190 złotych, a Golfa Varianta – od 90 790 złotych, w połączeniu z sześciobiegową przekładnią mechaniczną.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij