W serii wyścigowej samochodów turystycznych DTM rozpoczyna się nowa era. Począwszy od sezonu 2019, samochody Klasy 1 napędzane będą nowoczesnymi silnikami. Jednostkę taką zaprezentowało właśnie Audi.
Dwulitrowy, czterocylindrowy silnik dla Audi RS5 DTM generuje moc ponad 610 koni mechanicznych. Co więcej, dzięki systemowi push-to-pass kierowca będzie mógł na krótko podnieść moc nawet o 30 koni mechanicznych.
Prace rozwojowe nad nowym silnikiem trwały przeszło dwa lata, a same próby dynamometryczne pochłonęły ponad tysiąc godzin. Nowy wyścigowy silnik Audi jest już gotowy na swój debiut. Zaplanowany jest na 4 maja na torze Hockenheim.
Jak mówi szef Audi Motorsport Dieter Gass, przejście z wolnossącego silnika V8 na jednostkę turbodoładowaną jest ważne nie tylko ze względu na dodatkowo uzyskaną moc ok. 100 KM. Od teraz w DTM używana będzie bowiem wysokowydajna jednostka napędowa wykorzystywana również w wielu samochodach produkcji seryjnej Grupy Volkswagena.
Zobacz także: Audi SQ5 TDI - 700 Nm pod maską!
Komentarze