Pierwszym samochodem, w którym znajdzie się silnik Kappa będzie produkowany w Indiach i10. W późniejszym terminie jednostka ta trafi do modelu i20, którego premiera będzie miała miejsce jesienią, podczas Paris Motor Show.
Hyundai i10 z benzynowym silnikiem Kappa 1,25 l będzie spalał 5,0 l/100km paliwa w cyklu mieszanym. Koreański producent podaje, iż jest to najlepszy wynik w klasie mini wśród samochodów wyposażonych w jednostki benzynowe.
Do tego i10 z nowym motorem pracuje czyściej od swoich konkurentów: w cyklu mieszanym emisja CO2 pojazdu wynosi 119 g/km - to mniej, niż emitują Fiat Panda i Punto, Opel Corsa, Renault Twingo czy Nissan Micra.
Silnik Kappa, którego opracowanie zajęło 48 miesięcy, osiąga moc maksymalną 78 KM przy 6000 obr/min. Korzysta on z wielu innowacji wprowadzonych celem obniżenia masy i tarcia wewnętrznego, czego rezultatem jest wyjątkowo niskie zużycie paliwa. Najprawdopodobniej nowa jednostka napędowa będzie napędzać auta siostrzanej marki Kia.
Źródło: samar
Komentarze
auto motor i sport, 2008-08-05 07:21:58
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?