[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Nowy silnik Mazdy Skyactiv-X będzie "benzynowym dieslem"

Mazda będzie pierwszym producentem, który wprowadzi oszczędne silniki benzynowe oparte na technologii HCCI.

Mazda Skyactiv Mazda Skyactiv

Mazda konsekwentnie podąża swoją drogą. Oparła się wszechobecnemu trendowi do downsizingu, opracowując silniki serii Skyactiv, w których duża pojemność i odpowiednio wysoki (w jednostkach benzynowych) lub stosunkowo niski (w dieslach) stopień sprężania, wraz z wieloma innymi usprawnieniami, pozwala na uzyskanie oszczędnych i solidnych napędów.

Teraz japoński producent idzie dalej. Mazda ogłosiła właśnie, że opracowała silnik, wykorzystujący technologię HCCI (Homogeneous Charge Compression Ignition), spalania jednorodnej mieszanki paliwowej. Nad takim rozwiązaniem, wykorzystywanym już choćby w bolidach Formuły 1, pracuje wielu producentów.

Mazda nazwała go Skyactiv-X. Silnik ten wykorzystuje połączenie zalet jednostek benzynowych i wysokoprężnych. Bardzo obrazowo można nazwać go "benzynowym dieslem", bo dochodzi tam do zapłonu samoczynnego, choć sterowanego iskrowo. Mazda nazwała to SCCI - Spark Controlled Compression Ignition.

Nie zagłębiając się w szczegóły techniczne, zasada działania silnika Syactiv-X jest podobna jak w silnikach Diesla. Mieszanka paliwowo-powietrzna ma być zapalana samoczynnie, dzięki dużej kompresji - jak w dieslach.

Czy oznacza to pozbycie się świec zapłonowych? Nie do końca. Te będą wykorzystywane do zapłonu w określonych warunkach - dużym obciążeniu jednostki czy przy zimnym silniku.

Jeśli pytacie - co to daje - Mazda spieszy z odpowiedzią. Jednostki Skyactiv-X będą potrzebować nawet o 30 proc. mniej paliwa, niż oferowane obecnie - i tak już oszczędne - silniki benzynowe Skyactiv-G. Spalanie ma być wręcz na poziomie obecnych diesli - Skyactiv-G.

Zastosowanie sprężarki mechanicznej podniesie dodatkowo maksymalny moment obrotowy, który wzrośnie od 10 do nawet 30 proc. Z niecierpliwością czekamy na możliwość sprawdzenia nowych silników na drodze.

Na spalinowych rewolucjach jednak się nie skończy. Obok silnika Skyactiv-X, który zadebiutować ma w 2019 roku, Mazda zaprezentuje również pierwsze samochody elektryczne. Te wyjadą na drogi w regionach, gdzie takie auta cieszą się dużym popytem, a infrastruktura pozwala na bezproblemowe korzystanie z nich.

Z kolei rok 2020 ma przynieść pierwsze poważne testy samochodów autonomicznych, które są intensywnie rozwijane w laboratoriach marki. W produkcji pojawić się mają około roku 2025.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij