Nowy turbodiesel będzie napędzał wersje A160 CDI i B160 CDI. Motor ma 1,5-litra pojemności, 90 KM i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępnego w przedziale 1750-2750 obr/min).
Średnie zużycie paliwa ma wynosić odpowiednio 3,8 i 4,1 l/100 km (dla klasy A i B). Wersja B180 CDI EfficientDynamics również otrzymała 1,5-litrowy silnik, który osiąga w tym wypadku 109 KM, a jego spalanie (w porównaniu do wersji poprzedniej z turbodieslem 1.8) spadło z 4,4 do 4,1 l/100 km. W przypadku wersji BlueEfficiency Edition z aerodynamicznymi dodatkami, obniżonym zawieszeniem i zmodernizowaną przekładnią, Mercedes obiecuje spalanie na poziomie 3,8 l/100 km.
Dodatkowo odmiana B220 otrzymała napęd na cztery koła 4MATIC.
amis