Dzięki tej decyzji zatrudnienie w fabryce w Cleon zostanie utrzymane na poziomie około 450 osób.
Zakład - który w 2008 roku obchodził swoje 50-lecie - dysponuje ogromną wiedzą i uznanym doświadczeniem w produkcji silników diesla i już produkuje zarówno silniki wysokoprężne 1.9 dCi, 2.0 dCi, 2.5 dCi i V6 dCi, jak i silniki benzynowe 2.0 i 2.0 turbo oraz skrzynie manualne pięcio- i sześciobiegowe. Poza tym projekt zyskał poparcie ze strony władz.
Nowy silnik wysokoprężny 1.6 dCi (typu R9M) przeznaczony do wielkoseryjnej produkcji jest wydajny, prosty i zgodny z zasadami ochrony środowiska. Został on opracowany w Sojuszu Renault-Nissan z myślą o zastąpieniu aktualnego silnika wysokoprężnego 1.9 dCi i wpisuje się w strategię downsizingu Renault. Strategia ta polega na zmniejszeniu pojemności skokowej silnika, redukcji emisji CO2 i ograniczeniu zużycia paliwa przy jednoczesnym zachowaniu tych samych osiągów dzięki doładowaniu turbosprężarki. Nowy silnik rozwinie moc 130 KM (96 kW), taką samą jak 1.9 dCi w chwili obecnej, ale będzie emitował mniej CO2 o 30 g/km i zużywał o około 20% mniej paliwa.
Źródło: mototarget
Komentarze
auto motor i sport, 2009-04-29 10:08:03
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?