[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Nowy system infotainment dla Skody Octavii

Skoda Octavia korzysta z systemu multimedialnego nowej generacji, który oferuje użytkownikom wiele nowych możliwości. Oto niektóre z nich.

Skoda Octavia - nowy system infotainment Skoda Octavia - nowy system infotainment

Zastosowanie nowego systemu infotainment w Skodzie Octavii sprawia, że obsługa samochodu staje się bardziej intuicyjna i komfortowa. Nowa Octavia jest dzięki niemu zawsze online, oferuje pełną synchronizację ze smartfonem oraz szeroki wachlarz nowych opcji indywidualizacji.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Współcześni kierowcy, przyzwyczajeni do intuicyjnego sposobu obsługi smartfonów, coraz częściej oczekują podobnych rozwiązań od swoich samochodów. Skoda korzysta z innowacyjnych metod i przenosi koncepcję obsługi smartfonów do nowych systemów multimedialnych, dzięki czemu korzystanie z funkcji pojazdów jest bardzo intuicyjne.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

- Nowa Octavia jest teraz jeszcze bardziej cyfrowa, zawsze online i nigdy nie była łatwiejsza w obsłudze. Czwarta generacja naszego bestsellera ma zupełnie nowy system infotainment użyty po raz pierwszy przez markę Skoda na tę skalę. W porównaniu z poprzednią generacją technologia i funkcjonalność systemu, a także zakres jego funkcji zostały intensywnie rozwinięte, czyniąc jazdę jeszcze bezpieczniejszą i bardziej komfortową – komentuje Reiner Katzwinkel, dyrektor ds. Rozwoju elektryki i elektroniki w Skoda Auto.

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Octavia - nowy system infotainment Skoda Octavia - nowy system infotainment

Skoda Octavia – trzy systemy multimedialne

Nowa Skoda Octavia dysponuje trzema systemami multimedialnymi. Długość przekątnej ich ekranów dotykowych wynosi do 10 cali. Szklany ekran i oszczędny design przywodzą na myśl najnowsze smartfony oraz tablety.

Obsługa systemu multimedialnego zresztą niewiele różni się od sposobu użytkowania nowoczesnego telefonu komórkowego. Ekran działa dotykowo, więc poszczególne opcje można wybierać za pomocą delikatnych gestów lub krótkich poleceń głosowych.

System multimedialny Columbus ma 10-calowy ekran i może wyświetlać mapy w większej dokładności niż Virtual Cockpit. Funkcją sterować można za pomocą nowego suwaka dotykowego znajdującego się u dołu ekranu. Suwak służy również do regulacji głośności.

Pokrętła, suwak i przyciski na wielofunkcyjnej kierownicy sprawiają, że kierowcy modelu Octavia mogą obsługiwać funkcje systemu infotainment w komfortowy sposób. Bezpieczeństwo zapewnia także pierwszy w historii marki Skoda wyświetlacz przezierny head-up. Urządzenie pokazuje bezpośrednio na przedniej szybie informacje takie jak:

  • prędkość,
  • wskazówki nawigacyjne,
  • wykryte znaki drogowe,
  • włączone systemy wspomagania kierowcy.

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Octavia - nowy system infotainment Skoda Octavia - nowy system infotainment

Skoda Octavia - bezprzewodowe technologie i łączność ze smartfonem

Najnowsze systemy multimedialne Octavia Columbus, Swing i Bolero (dostępny od końca 2020 roku) wykorzystują technologię SmartLink do nawiązania połączenia ze smartfonem poprzez systemy Apple iOS lub Android. Po jednorazowej konfiguracji urządzenie mobilne automatycznie łączy się z samochodem, gdy tylko się w nim znajdzie.

Za pomocą technologii Android Auto, Apple CarPlay i MirrorLink wybrane aplikacje na smartfony wyświetlają się na centralnym ekranie Skody Octavia.

Dzięki możliwościom, jakie dają usługi internetowe Skoda Connect, Octavia zapamiętuje i gromadzi ustawienia systemu infotainment, klimatyzacji, a także regulacji fotela kierowcy i lusterek zewnętrznych w chmurze Skoda.

Ergonomiczny fotel automatycznie przesuwa się zatem do wybranej wcześniej przez kierowcę pozycji, zewnętrzne lusterka same się regulują, a klimatyzacja Climatronic ustawia odpowiednią temperaturę. Preferencje nawet 14 indywidualnych użytkowników można zapisać lub przenieść do innego modelu samochodu marki, wyposażonego w system multimedialny najnowszej generacji.

Zastosowanie najnowszych technologii we współczesnych autach daje użytkownikom coraz więcej możliwości. Ich wielofunkcyjność sprawia, że kierowca nie musi rozpraszać się podczas jazdy, co pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo podróży.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>

REKLAMA