Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Nowy system ładowania akumulatorów Hondy

Honda inwestuje w zaawansowany system ładowania dwukierunkowego. To kolejny krok w rozwoju najnowocześniejszej na świecie publicznej stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Stacja ładowania Hondy Stacja ładowania Hondy

System ładowania dwukierunkowego przeznaczony jest dla centrum badawczo-rozwojowego w Offenbach w Niemczech, gdzie ma on wspierać sieć elektryczną i równoważyć zapotrzebowanie na prąd. Pozwoli to na bardziej efektywne magazynowanie energii w całym ośrodku badawczym Hondy.

Nowy system ładowania obejmuje wytwarzanie energii ze źródeł odnawialnych i jest rozwiązaniem testowanym pod kątem budowy urządzeń, które w przyszłości będą dostępne dla prywatnych gospodarstw domowych. Co to ma wspólnego z samochodami?

System został zainstalowany w Niemczech, po prezentacji rozwiązania Honda Power Manager Concept we wrześniu tego roku, podczas Frankfurt Motor Show. W rozwiązaniu tym połączono przesył energii w obie strony, czyli oprócz pobierania jej z sieci elektrycznej, zapewniono możliwość oddawania energii zgromadzonej w akumulatorach samochodu elektrycznego (EV).

W rozwiązaniu z dwukierunkowym przekazem energii, prąd do ładowania akumulatorów samochodu EV podłączonego do systemu pochodzi z sieci elektrycznej lub z paneli fotowoltaicznych. Gdy samochód elektryczny jest podłączony do systemu, energia zgromadzona w jego akumulatorach może być przekazana ponownie do sieci, by ustabilizować jej obciążenie w momentach szczytowego poboru mocy.

Z pomocą urządzeń do dwukierunkowego przekazywania energii, Honda zoptymalizuje zarządzanie energią w swoim niemieckim ośrodku badawczym, maksymalizując udział energii odnawialnej z wykorzystaniem promieniowania słonecznego.

Inwestycja w system z dwukierunkowym przekazywaniem energii, to też kolejny krok w rozwoju najnowocześniejszej na świecie publicznej stacji ładowania pojazdów elektrycznych, która została uruchomiona latem 2017 roku w Honda R&D Europe.

Supernowoczesna stacja ładowania dysponująca napięciem do 940 V może dostarczać do 150 kW mocy elektrycznej, umożliwiając jednoczesne ładowanie nawet czterech samochodów elektrycznych, korzystających z przyłączy wykonanych zgodnie z różnymi standardami ładowania.

Od uruchomienia, które miało miejsce w czerwcu bieżącego roku, stacja odnotowała 447 sesji ładowania, co zapobiegło wyemitowaniu do atmosfery około 3,87 ton dwutlenku węgla.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij