Nowy wariant Porsche Cayenne w rękach Waltera Rohrla

Nowe, mocarne Porsche Cayenne ma dysponować mocą ponad 630 KM. Przed premierą, testowy wariant wypróbował sam mistrz Walter Rohrl. Mamy nagranie.

Porsche Cayenne w rękach Waltera Rohrla fot. materiały prasowe
Porsche Cayenne w rękach Waltera Rohrla
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 380 000 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

W ramach wymagających testów Walter Röhrl sprawdza możliwości nowego, mocarnego wariantu Porsche Cayenne – jeszcze w postaci lekko zakamuflowanego prototypu. Na pętli Grand Prix toru Hockenheimring dwukrotny rajdowy mistrz świata i ambasador marki Porsche zdążył już pokonać za kierownicą wyczynowego SUV-a wiele okrążeń. Dynamikę jazdy nowego Cayenne określił jako „wielki krok naprzód w porównaniu z tym wszystkim, co dotąd znaliśmy. Ten samochód na nowo definiuje znaczenie terminu »SUV«”.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Do grona szczególnie dynamicznych odmian Porsche Cayenne w pierwszych latach produkcji modelu zaliczało się debiutujące w 2006 r. Cayenne Turbo S o imponującej wówczas mocy 521 KM, a także oferowane od 2007 r. warianty GTS, specjalnie skonfigurowane pod kątem sportowego charakteru. „Samochody terenowe, którymi można jeździć niczym autem sportowym – w tamtych czasach to była prawdziwa sensacja” – tak Walter Röhrl wspomina pierwszą generację Porsche Cayenne o wewnętrznym oznaczeniu E1.

Porsche Cayenne w rękach Waltera Rohrlafot. materiały prasowe
Porsche Cayenne w rękach Waltera Rohrla

Nowy wariant modelu, aktualnie poddawany ostatecznym testom i szlifom przed rozpoczęciem produkcji seryjnej, ma oferować najlepsze osiągi w swojej klasie. W jego przypadku projektanci skupili się na uzyskaniu wyjątkowych osiągów na utwardzonych drogach bez uszczerbku na komforcie jazdy oraz codziennej użyteczności. Samochód bazuje na obecnym Cayenne Turbo Coupé, ale został zaprojektowany, by zapewnić najwyższy poziom dynamiki.

Najnowszy wariant Cayenne ma wykazywać bardziej stabilne prowadzenie dzięki udoskonaleniom wszystkich układów jezdnych i systemów sterowania. Znaczący wkład ma tu aktywny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control o zmodyfikowanej, ukierunkowanej na osiągi konfiguracji. W porównaniu z Cayenne Turbo Coupé przednie obręcze są teraz o pół cala szersze, a negatyw kół (ujemny kąt pochylenia) wzrósł o 0,45 stopnia, żeby zapewnić większą powierzchnię styku. Nowe 22-calowe sportowe opony zostały opracowane specjalnie dla tego modelu.

I chociaż wizualne wyróżniki nowego Cayenne w dużej mierze pozostawały ukryte pod czarnym kamuflażem, Röhrl zdołał już wszechstronnie wypróbować jego wyjątkowy potencjał, jeśli chodzi o dynamikę jazdy. „Samochód pozostaje niewiarygodnie stabilny nawet w szybkich zakrętach, a jego reakcje na skręt są niezwykle precyzyjne. Bardziej niż kiedykolwiek masz wrażenie, że siedzisz nie w dużym SUV-ie, ale w kompaktowym aucie sportowym”.

Nie znamy jeszcze ani nazwy testowanego wariantu, ani też dokładnych parametrów jego mocy i osiągów. Mówi się, że do napędu posłuży 4-litrowy silnik V8 o mocy przeszło 630 KM. Póki co jednak zapraszamy do obejrzenia Waltera Rohrla i nowego Cayenne w akcji.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA