924 egzemplarze Octavii i Octavii Kombi (z czego ponad 90 % to nowa, trzecia generacja modelu) trafiło do klientów we wrześniu na polskim rynku. Drugie miejsce w rankingu popularności należy do Fabii, na którą znalazło się 756 chętnych - to 100-procentowy wzrost w porównaniu do września zeszłego roku.
REKLAMA
W okresie od stycznia do września to Fabia (z wynikiem 8077 szt.) i Octavia (7929 szt.) są najpopularniejszymi samochodami na polskim rynku aut nowych.
Jeśli nie potrzebujesz piarowskiego poczucia dumy, że masz najoszczędniejszy i najzrywniejszy na rynku silnik benzynowy z rodziny TSI, który w rzeczywistości jest wyżyłowaną (czytaj: wysiloną przez turbodoładowanie) jednostką o obniżonej do 200 tys. km. żywotności, bierz Fabię lub Roomstera z wolnossącym silnikiem 1.4 MPI i przelicz, ile grosza Ci zostało ;). Różnicę zainwestuj w LPG i oszczędzaj dalej, a pieniądze ze świnki wydawaj na następne wojaże. Ogólnie jakość materiałów i wykonania małych Skód z poprzedniej dekady (Roomster - od 2006 roku, Fabia - od 2007) była naprawdę OK, teraz grupa VW AG w Citigo i Rapidzie pokazuje jakieś bezsensowne cięcia kosztów. Co do Octavii i ich wyników, wielu klientów chciałoby jeszcze zamówić Octavię II z klasycznym 1.6 MPI, który niewzruszenie dogaduje się z LPG. Ale już ich nie ma. Było brać, póki były? :D
Ciekawy tylko jestem czy ich popularność ma związek z bezawaryjnością. Dla mnie to jedna z podstaw dobrego samochodu. Wie ktoś jak pod tym względem wyglądają Octavia i Fabia? I czy drogo wychodzą naprawy, wymiana części?
Jeśli wypasionej, to zgoda. Ale raz, że nie siedział w Rapidzie, a dwa - że te Octavie ze środka czy z dołu cennika są tylko takie sobie. Że aż nie widać powodu, by przesiadać się na nie np. z Octavii II generacji. Co innego np. z nowym Peugeotem 308 - gdybym miał poprzednią generację, sam chętnie przesiadłbym się na nówkę sztukę dla tych nowych bajerów i bardziej wyrazistego designu. Nowa Octavia ma ten problem, że nie jest ani specjalnie bardziej wyrazista w stosunku do poprzedniej, ani nie ma lepszego zawieszenia czy audio. Różnica sprowadza się do obowiązkowych motorów TSI/TDI + FAP (czyli bez furtki do LPG czy nieposiadania filtra cząstek stałych) oraz mnóstwa asystentów jazdy, które na pokładzie znajdą się pod warunkiem wyłożenia sześciocyfrowej kwoty do przecinka za całość. Octavia II być może była za dobra, żeby "III" była od niej dużo lepsza. Albo filozofia VW AG wyniosła Golfa VII na piedestał, zabijając przy tym i piekąc czeską Kurę. Sukces Skody na razie wynika z przywiązania do tego wielkiego liftbacka, ale znacznie przyjemniejszy wydaje się na dziś być Golf. Zobaczymy, co będzie z Leonem...
Hmmm.... znam faceta, który przesiadł się do baaaaaardzo wypasionej Octavii z BMW X6 i jest zachwycony. Zachwyt jest tym bardziej ciekawy, że nie wymuszony jakąś poważną sytuacją, tylko tak.... z ciekawości :) Powiem Wam, że podrapałem się po łbie.
Najpopularniejszym nowym samochodem w Polsce jest Octavia, tuż za nią plasuje się Skoda Fabia - Czesi rządzą polskim rynkiem!Zobacz artykuł auto motor i sport, 2013-10-15 13:24:24
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Auta hybrydowe, czyli takie z silnikiem spalinowym i elektrycznym zasilanym z zewnętrznego źródła prądu, coraz liczniej pojawiają się na drogach. A wraz z nimi pojawiają się pewne mity. Przyjrzeliśmy się kilku z nich.
Powiedzieć, że Klasa S jest najbardziej zaawansowanym samochodem w historii Mercedesa to jak nie powiedzieć nic. Najnowsza Klasa S jest oczywiście bardziej cyfrowa i lepiej połączona ze światem niż kiedykolwiek wcześniej. Pytanie – jaka jest jako Klasa S? Odpowiedź - w teście.
Nissan Ariya, przełomowy dla marki model o napędzie elektrycznym, po raz pierwszy został pokazany w Polsce. Kiedy zobaczymy pierwsze egzemplarze na naszych drogach?
AMG ujawnia plany na najbliższe lata. Spodziewamy się nie tylko w pełni elektrycznych modeli, ale przede wszystkim rasowych hybryd, dysponujących mocą 816 KM oraz 1000 Nm momentu obrotowego.
MINI Electric Pacesetter łączy w sobie wyczynowy charakter marki John Cooper Works z elektromobilnością. Ta wyjątkowa wersja powstała jako samochód bezpieczeństwa Formuły E.
Opel Crossland pojawił się w 2017 roku, jako następca modelu Meriva. Znak czasów – miejski van ustąpił miejsca SUV-owi. Teraz Crossland ewoluuje, przechodząc solidny face lifting. W teście wersja GS-Line o młodzieżowym charakterze.
Nowe Porsche 911 GT3 przeszło przed premierą wielogodzinne, wymagające próby, w tym 5000 km pokonanych bez przerwy, ze stałą prędkością 300 km/h.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze
Co do Octavii i ich wyników, wielu klientów chciałoby jeszcze zamówić Octavię II z klasycznym 1.6 MPI, który niewzruszenie dogaduje się z LPG. Ale już ich nie ma. Było brać, póki były? :D
airmatic, 2013-10-24 16:33:13
Mappe, 2013-10-24 09:15:29
Krzychu002, 2013-10-24 08:59:14
wasyl, 2013-10-23 20:58:26
Sprawdzałeś? ;)
Samuraj, 2013-10-16 21:55:09
Nowa Octavia ma ten problem, że nie jest ani specjalnie bardziej wyrazista w stosunku do poprzedniej, ani nie ma lepszego zawieszenia czy audio. Różnica sprowadza się do obowiązkowych motorów TSI/TDI + FAP (czyli bez furtki do LPG czy nieposiadania filtra cząstek stałych) oraz mnóstwa asystentów jazdy, które na pokładzie znajdą się pod warunkiem wyłożenia sześciocyfrowej kwoty do przecinka za całość.
Octavia II być może była za dobra, żeby "III" była od niej dużo lepsza. Albo filozofia VW AG wyniosła Golfa VII na piedestał, zabijając przy tym i piekąc czeską Kurę. Sukces Skody na razie wynika z przywiązania do tego wielkiego liftbacka, ale znacznie przyjemniejszy wydaje się na dziś być Golf. Zobaczymy, co będzie z Leonem...
airmatic, 2013-10-16 14:43:26
eri, 2013-10-15 22:53:50
airmatic, 2013-10-15 16:14:22
rzęsor, 2013-10-15 14:37:44
auto motor i sport, 2013-10-15 13:24:24
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?