REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości na budowie A1: ograniczenie to 70 km/h

Już w najbliższych dniach na budowanym odcinku autostrady A1 zacznie działać odcinkowy pomiar prędkości. Dodajmy, że w tym miejscu ograniczenie prędkości wynosi 70 km/h.

Odcinkowy pomiar prędkości na A1 fot. GDDKiA
Odcinkowy pomiar prędkości na A1

Jak informuje GDDKiA, wyznaczone zostały dwa odcinki pomiarowe, których łączna długość wynosi 57 km. Oznacza to znaczne zmniejszenie prędkości rozwijanej w tym miejscu przez kierowców. Obecnie, mimo trwania prac budowlanych, większość samochodów pędzi na wspomnianych odcinkach tak, jakby budowy tam nie było, a nawet znacznie przekraczając 140 km/h.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

Gdzie staną urządzenia pomiarowe? GDDKiA podaje, że będą one pracowały na wszystkich odcinkach budowanej autostrady A1, gdzie ruch po betonowej jezdni odbywa się w układzie 2+2, czyli z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Obowiązujące tam ograniczenie prędkości to 70 km/h – ze względu na obecność na nich ekip pracujących przy przebudowie trasy.

Jeden z odcinków pomiarowych ma blisko 16 km długości i wiedzie od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego. Tam pomiar średniej prędkości zacznie działać już w najbliższą środę 20 stycznia. Drugi pomiarowy odcinek będzie znacznie dłuższy, bo mierzy aż 41 km – zaczyna się w Kamieńsku, a kończy dopiero na początku obwodnicy Częstochowy. Pomiary średniej prędkości zaczną się tam od najbliższego piątku 22 stycznia. Jak wspomnieliśmy, w sumie na przebudowywanej trasie A1 objętych pomiarem średniej prędkości będzie 57 km.

Odcinkowy pomiar prędkości na A1fot. GDDKiA
Odcinkowy pomiar prędkości na A1

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Jak tłumaczą przedstawiciele GDDKiA, jest to rozwiązanie bezprecedensowe, wcześniej niespotykane na budowie drogi. Tutaj jednak notorycznie dochodzi do znaczącego przekraczania prędkości, nawet trzykrotnego, co oznacza przeszło 200 km/h. Zdaniem ekspertów, wprowadzone rozwiązanie „uspokoi i upłynni jazdę, ale przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo zarówno uczestników ruchu, jak i pracowników budowy”.

Naszym zdaniem uspokojenie ruchu na terenie budowy drogi jest konieczne, ale z doświadczenia wiemy, że o płynności ruchu w godzinach szczytu nie będzie mowy, bo wielu kierowców na odcinkach, gdzie prowadzony jest pomiar średniej prędkości, jedzie nierówno i z reguły znacznie poniżej dozwolonej prędkości. Nasza rada: w samochodzie wyposażonym w tempomat, a takich jest już na naszych drogach naprawdę sporo, warto po prostu ustawić jedną, stałą prędkość 70 km/h i uzbroić się w cierpliwość.

Zobacz także: odcinkowe pomiary prędkości na trasie S8

Z obserwacji wynika, że wielu kierowców zapomina, że porusza się po placu budowy, na którym warunkowo dopuszczony jest ruch samochodów z ograniczeniem prędkości. Cała budowa autostrady A1 między Tuszynem w woj. łódzkim a Częstochową w woj. śląskim jest realizowana „pod ruchem”. Oznacza to, że na jednej jezdni trwają prace, a na drugiej odbywa się ruch samochodowy.

Wprowadzane rozwiązanie będzie obowiązywało do chwili oddania do użytkowania gotowych, w pełni funkcjonalnych fragmentów autostrady A1 o dwóch jezdniach po trzy pasy ruchu każda, co nastąpi jesienią tego roku.

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA