Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Odświeżony Ford Mustang - znamy ceny

Ford odświeżył Mustanga i zaprezentował go najpierw na rodzimym rynku, a teraz również w Europie. Poznaliśmy właśnie polski cennik modelu.

Ford Mustang face lifting Ford Mustang face lifting

Oficjalna prezentacja odświeżonego Forda Mustanga miała miejsce podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Samochód zmienił się zarówno od strony wizualnej, jak i tam, gdzie wzrok nie dociera.

Nowy Mustang ma przede wszystkim zmieniony wygląd przodu, w tym kształt reflektorów, które pod odpowiednim kątem przypominają te z Mazdy MX-5. Nowe są wyloty powietrza na pokrywie silnika, która została poprowadzona o 20 mm niżej niż w poprzedniku. Auto ma też szerszą osłonę chłodnicy z dwoma pionowymi żebrami oraz ostrzej narysowane linie zderzaka wraz z wlotami powietrza. Samochód wygląda teraz bardziej drapieżnie.

W tylnej części Mustanga zmiany są bardziej kosmetyczne - wymieniono lampy LED oraz przeprojektowano zderzak i spojler. Mustang może mieć dwie końcówki układu wydechowego (z silnikiem 2.3 EcoBoost) lub cztery (z jednostką V8).

Gama kolorów nadwozia została wzbogacona o trzy nowe lakiery - niebieski (Kona Blue), pomarańczowy (Orange Fury) oraz purpurowy (Royal Crimson).

Ford Mustang face lifting Ford Mustang face lifting

Duże zmiany zaszły w kabinie Mustanga. W miejsce analogowych zegarów zamówić można wyświetlacz o przekątnej 12 cali. Opcjonalny ekran ma trzy tryby wyświetlanych informacji.

Wśród dostępnych systemów wspomagających kierowcę znalazły się m.in. system antykolizyjny (Pre-Collision Assist) z technologią wykrywania pieszych (Pedestrian Detection) oraz system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu (Lane Keeping Aid).

Ford Mustang face lifting Ford Mustang face lifting

To co nie jest widoczne, ale odczuwalne już przy pierwszym wciśnięciu gazu, zmieniło się pod maską. Flagowy silnik V8 o pojemności 5 litrów został wzmocniony z 410 do 450 KM, a wysoka wartość momentu obrotowego (529 Nm) dostępna jest od niższych obrotów wału korbowego.

Z kolei odwrotna sytuacja związana jest z jednostką EcoBoost o pojemności 2,3 litra. Ta została "osłabiona" z 317 do 290 KM, m.in. w celu spełnienia norm Euro 6.2. To nie przeszkadza jednak w uzyskiwaniu tych samych osiągów, dzięki modyfikacjom w układzie wydechowym. Moment obrotowy sięga maksymalnie 440 Nm.

Nowością w debiutującym Mustangu jest też 10-biegowa przekładnia automatyczna, dostępna z obiema jednostkami napędowymi. Z kolei 6-biegowy manual został przeprojektowany, pozwalając na szybszą zmianę przełożeń i większą trwałość.

Ford Mustang face lifting Ford Mustang face lifting

Na koniec zawieszenie - jak obiecuje producent, nowy Mustang został zestrojony z myślą o wymaganiach europejskich odbiorców. Jego charakterystykę jazdy i prowadzenie poprawiono przez użycie nowego, konfigurowalnego układu zawieszenia MagneRide oraz systemu wyboru trybu jazdy Drive Modes. W trybie My Mode pozwala on dostosować charakterystykę samochodu do preferencji kierowcy.

Ponadto najnowszy Mustang wyróżnia się nowym układem wydechowym Active Valve Performance, oferującym cichy tryb pracy Good Neighbour, dzięki któremu podczas porannej i nocnej jazdy samochód nie będzie budził sąsiadów ze snu.

Ford Mustang face lifting Ford Mustang face lifting

Najtańszy Mustang 2.3 EcoBoost z 6-biegowym manualem kosztuje od 170 300 złotych. 10-stopniowy automat wymaga 9 tys. złotych dopłaty. Mustang napędzany 5-litrowym silnikiem Ti-VCT wyceniony został z kolei na 195 300 złotych, z analogiczną dopłatą do skrzyni automatycznej.

Wybór Mustanga w wersji z płóciennym dachem to wydatek o 17 tys. złotych większy, niż za analogiczną wersję z zamkniętym nadwoziem.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 162 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij