17 listopada auto zostanie oficjalnie zaprezentowane na wystawie w Detroit i trafi do sprzedaży w Japonii. Klienci z Europy będą musieli poczekać - jak informuje Nissan, sprzedaż GT-Ra z rocznika modelowego 2012 na Starym Kontynencie rozpocznie się "po lutym".
Na liście modyfikacji znajdziemy m.in. nowy przedni zderzak ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej, przeprojektowany tylny zderzak z poprawionym dyfuzorem i felgi aluminiowe wykończone "czarnym chromem" i opony Dunlop SP Sport Maxx GT 600 DSST CTT. Zmiany te mają poprawić docisk o 10% i zmniejszyć współczynnik oporu powietrza auta do 0.26.
W kabinie znajdziemy delikatnie zmienioną deskę rozdzielczą, dodatki z włókna węglowego i nowe fotele.
Z podwójnie doładowanego V6 pod maską GT-Ra inżynierowie wycisnęli 523 KM (przyrost o 38 KM) i 612 Nm momentu obrotowego (przyrost 23 Nm). Poprawie parametrów towarzyszy redukcja zużycia paliwa - GT-R ma teraz podobno spalać średnio 8,5 litra benzyny na 100 km.
Pod konsolą i w komorze silnika zamontowano nowe rozpórki, które mają zwiększyć sztywność nadwozia. Przednie zawieszenie otrzymało nowe sprężyny i amortyzatory.
W ofercie ma dodatkowo pojawić się ekskluzywna odmiana modelu - EGOIST. Znajdziemy w niej całe wnętrze obszyte wysokiej jakości skórą i nowy sprzęt audio firmowany przez Bose. Dodatkowo auto otrzyma tylny spoiler z włókna węglowego, tytanowy wydech i felgi aluminiowe Rays. Producent wycenia tę wersję na 15 000 300 jenów (ok. 523 tys. zł), podczas gdy podstawowa wersja GT-Ra kosztuje w Japonii 8 694 000 (ok. 300 tys. zł), czyli prawie połowę mniej. Dealerzy z Bliskiego Wschodu zacierają ręce...
Komentarze
~Samuraj002, 2010-10-19 19:15:10
auto motor i sport, 2010-10-19 09:37:52
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?