VW Polo GTI stylistycznie, jak każdy VW z logo GTI, jest napakowane smakowitymi detalami. Masywne zderzaki i progi, 17-calowe felgi i duży spoiler to elementy charakterystyczne dla Polo GTI. Nie inaczej jest we wnętrzu. Pasażer wpada w sportowe fotele w stylu większego brata – Golfa GTI, chwyta za sportową, skórzaną kierownicę, a nogi kładzie na pedały ze stali nierdzewnej. No i przekręca kluczyk.
Do życia wtedy budzi się 192 KM, krzesane z pojemności 1.8. Polo z manualem osiąga setkę w 6,7 sekundy, wierzymy, że ze skrzynią DSG jest jeszcze szybsze. Do tego ma spalać 6 litrów. W to akurat wątpimy.
Polo GTI seryjnie jest wyposażone w XDS czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Pozwala to szybko pokonywać zakręty, nawet z gazem w podłodze, bez obawy o podsterowność.
Za 3-drzwiowe Polo GTI ze skrzynią DSG trzeba zapłacić minimum 85.590 zł. Za tę cenę otrzymujemy w klimatyzację, radio Composition Touch z 5 calowym ekranem dotykowym, czytnikiem kart SD i 4 głośnikami. W opcji są LED-owe reflektory, nawigacja, czy system MirrorLink.