Auto charakteryzuje się sportową sylwetką nadwozia i z przodu przypomina swym wyglądem terenowe XC60. Podobne są lampy przednie oraz osłona chłodnicy. Z boku uwagę zwraca zaś mocne przetłoczenie w kształcie fali, ciągnące się przez całą jego długość.
Zamontowany w koncepcie turbodoładowany silnik wytwarza moc 180 koni mechanicznych z 1,6-litrowej pojemności skokowej. Volvo chwali się, że auto z tym silnikiem potrzebuje jedyne 5 litrów paliwa na 100 km, emitując świetne 119 g/km. Jednostka współpracuje z sześciostopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów. S60 wykorzystuje też system start/stop, wyłączający silnik przy dłuższym postoju.
Wewnątrz auto może zaskoczyć ergonomią i bezpieczeństwem. Projektanci realizują wizję "pływającego" wnętrza; siedzenia są zespolone ze środkową częścią konsoli oraz wewnętrznym progiem, co powoduje, że w ogóle nie dotykają podłogi. Ponadto do wykonania elementów wnętrza użyto bardzo lekkich materiałów.
Najciekawszą nowością w S60 jest kryształowa konsola, która wydaje się płynąć. Niestety to rozwiązanie nie jest przewidziane w seryjnej produkcji, jednak Volvo być może zastosuje przezroczysty panel w przyszłości na mniejszą skalę.
Źródło: Moto Target
Komentarze
auto motor i sport, 2008-12-16 13:10:14
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?