Kto decyduje się na mały samochód nie zawsze musi mieć na względzie tylko oszczędności. O tym jak wielkie jest grono klientów ceniących niepowtarzalny charakter swojego małego auta przekonuje powodzenie Mini, Fiata 500 czy VW Up-a. Do rodziny lifestylowych krasnali dołącza teraz Opel z modelem Adam.
Samochód wykorzystuje technikę Corsy, ma długość 3,70 m, rozstaw osi wynoszący 2,31 m i zapewnia wystarczającą ilość miejsca dla czworga pasażerów. Niektóre elementy stylistyki nadwozia Adam podpatrzył u Astry (chromowana listwa na osłonie chłodnicy, wcięcia na bokach karoserii). Krótkie zwisy nadwozia oraz niemal pionowa linia tyłu rzucają się w oczy, gdy na Adama spojrzeć z boku.
Wewnątrz widać pokrewieństwo z Astrą, Merivą i Insignią. Możliwość dopasowania auta do indywidualnych życzeń zapewniają trzy wersje wyposażenia - Jam nadaje Adamowi młodzieżowy charakter, wersja Glam dodaje elegancji, a Slam sportowego wyglądu. Naprawdę zadziornie mały Opel prezentuje się na 17- lub 18-calowych kołach z lekkich stopów oraz ze sportowym zawieszeniem, z dachem lakierowanym w jednym z trzech dostępnych kolorów, urozmaiconym kolorystycznie wnętrzem i LED-owym podświetleniem dachu.
W wypadku silników - niewiele nowego, bo wszystkie znane są z Corsy. Na początku sprzedaży pojawią się dwie trzycylindrowe jednostki benzynowe 1.2 o mocy 70 i 86 KM oraz 1,4-litrowy czterocylindrowiec o mocy 100 KM. Wszystkie współpracują z pięciobiegową mechaniczną skrzynią biegów; system start/stop jest dostępny za dopłatą. W przyszłości pojawią się benzynowe silniki turbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny. W 2014 Adam pokaże się światu w wersji czysto elektrycznej, planowana jest także hybryda.
W wyposażeniu małego Opla znajdą się m.in. ESP z systemem wspomagającym wjazd na wzniesienie, w opcji dostępne będą asystent zmiany pasa ruchu i asystent parkowania (auto samo wjeżdża na miejsce parkingowe, kierowca wrzuca jedynie właściwy bieg i operuje pedałami gazu i hamulca). Kto woli parkować samodzielnie może skorzystać z włączanego przyciskiem trybu City, który sprawia, że elektrycznie wspomagany układ kierowniczy pracuje jeszcze lżej niż zwykle.
W Niemczech Opel Adam ma kosztować 12 000 euro, ceny w Polsce nie są jeszcze znane.
Komentarze
~Samuraj, 2012-07-12 18:13:36
airmatic, 2012-07-12 12:39:19
rzęsor, 2012-07-12 12:05:37
airmatic, 2012-07-12 11:02:56
~Samuraj, 2012-07-12 02:08:24
rzęsor, 2012-07-12 01:55:55
~Samuraj, 2012-07-12 01:15:30
airmatic, 2012-07-11 20:01:35
garfield, 2012-07-11 19:48:53
auto motor i sport, 2012-07-11 12:35:45
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?