Elektryczny model Opla teraz będzie występował pod szyldem Ampera-e. „Opel Ampera‑e sprawia, że elektryczna mobilność staje się w pełni dostępna w codziennym użytkowaniu i gotowa do dalszego rozwoju w przyszłości. Ampera‑e w imponującym stylu udawania, że zgodność z zasadami zrównoważonego rozwoju nie musi wykluczać czerpania radości z jazdy. Wyjątkowo mocny silnik elektryczny zapewnia autentycznie czystą przyjemność z prowadzenia pojazdu” - powiedział dyrektor generalny firmy Opel, dr Karl-Thomas Neumann.
Ampera-e posiada silnik elektryczny, którego moc wynosi 204 KM (150 kW). Charakteryzuje go maksymalny moment obrotowy równy 360 Nm. Opel podaje, że auto przyspiesza do 50 km/h w 3,2 sekundy, a od 80 do 120 km/h w 4,5 sekundy. Dziwne, że Niemcy nie chwalą się sprintem do 100 km/h, czyżby wstydzili się tej wartości?
Autem możemy podróżować z prędkością 150 km/h i "jednocześnie Ampera‑e oferuje znacznie dłuższy zasięg niż większość innych samochodów elektrycznych na rynku." Zasięg ma wynosić ponad 500 km! Takie deklaracje są bardzo odważne, gdyż w realnym użytkowaniu samochód będzie oferował ok 300 km zasięg, co jest bardzo przyzwoitym wynikiem. Wiemy, że bliźniaczy Chevrolet Bolt oferuje ponad 322 km zasięgu.
![]() |
Opel Ampera-e na targach Paryż Motor Show 2016 |
Opel Ampera-e to kompaktowy model, który przystosowano dla pięciu osób, dzięki umieszczeniu akumulatorów pod podłogą. Bagażnik może wynieść ok. 478 l, tyle ile w Chevrolecie Bolcie EV. Na pokładzie nie zabraknie najnowszych udogodnień multimedialnych Opla, czyli systemów Opel IntelliLing i Opel OnStar.