Opel Astra - oficjalna premiera nowej generacji

Nowy Opel Astra to już 6. generacja modelu. Po raz pierwszy niemiecki kompakt powstał pod skrzydłami koncernu Stellantis i dzieli podzespoły m.in. z nowym Peugeotem 308.

Opel Astra 2022 materiały prasowe
Opel Astra 2022
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 81 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nowy Opel Astra wygląda bardzo atrakcyjnie, wręcz młodzieżowo, co w przypadku poprzedników wcale nie było oczywiste. Po raz pierwszy Astra otrzyma wybór napędów hybrydowych typu plug-in, czy nawet wersję elektryczną, choć w ofercie znajdziemy wciąż silniki benzynowe i Diesla. Zobaczmy, co producent ujawnił w chwili premiery nowej Astry, nota bene mającej teraz wiele wspólnego choćby z nowym Peugeotem 308.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Opel Astra – nadwozie i wnętrze

Opel Astra 2022materiały prasowe
Opel Astra 2022

Stylistyka nowego Opla Astry nie była wielką tajemnicą już od chwili pierwszej prezentacji nowego języka stylistycznego, w którym charakterystyczny panel nazwany Opel Vizor gra pierwsze skrzypce i wypełnia miejsce zajmowane przez grill. Linie nadwozia są mocno narysowane, nie brakuje ostrych kątów i geometrycznych kształtów, co czyni sylwetkę Astry bardzo zwartą, a przy tym dynamiczną.

Nadwozie ma 4374 mm długości (o 4 mm więcej niż w poprzedniku) i 1860 mm szerokości. Uwagę zwraca przy tym krótki zwis przedni, uzyskany pomimo zwiększenia długości nadwozia i rozstawu osi (o 13 mm) do 2675 mm. Pojemny ma być bagażnik, który zmieści 422 litry.

Opel Astra 2022materiały prasowe
Opel Astra 2022

W kabinie nowej Astry podobnie, utrzymano styl znany z nowych modeli, jak Mokka chociażby. Mowa o mocno uproszczonym designie deski rozdzielczej, z dwoma ekranami zakrzywionymi w stronę kierowcy. Opel nazywa to rozwiązanie Pure Panel. Do tego mamy absolutnie minimalną liczbę przycisków, ograniczoną do najpotrzebniejszych. Uwagę zwraca też brak klasycznych kratek nawiewu, które projektanci sprytnie ukryli, tworząc asymetryczny wzór. Ciekawe, jak kabina wyglądać będzie w najtańszej wersji wyposażenia, bo to, co widzimy na pierwszych zdjęciach, znajduje się raczej po drugiej stronie cennika.

REKLAMA

REKLAMA

Opel Astra – napęd i zawieszenie

Opel Astra 2022materiały prasowe
Opel Astra 2022

Nowa Astra zbudowana została na trzeciej generacji platformy EMP2, opracowanej przez koncern PSA. Ma ona zapewnić dobrą dynamikę jazdy i stabilne prowadzenie przy dużych prędkościach, przy uzyskaniu optymalnego rozmieszczenia podzespołów i wygospodarowaniu przestrzeni dla pasażerów. W nowym modelu poprawiono sztywność całej konstrukcji. W zawieszeniu wykorzystane zostało natomiast rozwiązanie w postaci kolumny MacPhersona z przodu i belki skrętnej z tyłu. Tak jest taniej, niż w przypadku zawieszenia wielowahaczowego, ale producent zapewnia o dużym komforcie podróżowania i przyjemności z jazdy.

Opel Astra już od początku dostępny będzie z napędami plug-in hybrid w dwóch wariantach mocy systemowej – 180 KM i 225 KM oraz oszczędnymi silnikami benzynowymi i Diesla o mocach 110 i 130 KM. Czyli analogicznie jak choćby w nowym Peugeocie 308. Później dołączy także wariant w pełni elektryczny Astra-e.

Więcej szczegółów, także tych dotyczących napędu, poznamy niebawem. Zamówienia na nową Astrę ruszyć mają tej jesieni, natomiast pierwsze dostawy planowane są na początek 2022 roku.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA