[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Opel Corsa (Frankfurt 2019)

Nowa generacja Opla Corsy została pokazana nieco wcześniej, ale na salonie samochodowym we Frankfurcie jest dostępna dla szerokiej publiczności.

Opel Corsa (Frankfurt 2019) Opel Corsa (Frankfurt 2019)

Nowa generacja Opla Corsy jest bardzo dopracowanym samochodem, technologicznym bliźniakiem Peugeota 208 czy DS3 Crossbacka, jako że Opel działa od pewnego czasu pod skrzydłami koncernu PSA.

Corsa dzieli z tymi modelami nową płytę podłogową CMP. Użycie nowoczesnej platformy pozwoliło na zredukowanie masy aż o 108 kilogramów, ale i zastosowanie po raz pierwszy w tym modelu napędu czysto elektrycznego o zasięgu do 330 kilometrów.

Opel Corsa – nadwozie

Samochód nie tylko wygląda na większy od poprzednika, ale w rzeczywistości taki jest. Nowa Corsa urosła o 40 mm na długość (ma 4,06 metra) i 18 mm na szerokość, co zwiastuje nieco więcej miejsca w kabinie. Mniejsza jest tylko wysokość auta – o 48 mm w porównaniu do poprzednika.

Urósł nieco bagażnik – o 25 litrów w stosunku do obecnej Corsy. Mierzy łącznie 309 litrów. To przyzwoity wynik jak na obecne auta segmentu B.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

Opel Corsa (Frankfurt 2019) Opel Corsa (Frankfurt 2019)

Opel Corsa – wnętrze

Największym krokiem naprzód w przypadku nowej Corsy jest kabina. Wygląda świeżo i nowocześnie, choć przy tym po niemiecku schludnie i bez szaleństwa.

Dobrze wygląda ekran systemu informacyjno-rozrywkowego (standardowo 7-calowy, opcjonalnie 10-calowy), wkomponowany w konsolę środkową. Wielu rywali ma zamiast tego wystający ponad deskę rozdzielczą tablet.

Opel Corsa – napędy

Opel Corsa-e, bo tak nazywać się będzie wersja zasilana prądem, ma być w pełni elektrycznym modelem. Znajdziemy tu napęd znany też z nowego Peugeota e-208. Mowa zatem o silniku elektrycznym o mocy 136 koni mechanicznych i momencie obrotowym 260 Nm, czerpiącym energię z baterii o pojemności 50 kWh.

Producent podaje, że na sprint od 0 do 50 km/h Corsa-e potrzebować będzie 2,8 sekundy, a od 0 do 100 km/h 8,1 sekundy, ale nie to jest najważniejsze w miejskich autach elektrycznych. Tu bardziej patrzy się na zasięg.

Zobacz także: nowe Audi RS7 Sportback - mistrz dobrego wrażenia

Opel Corsa (Frankfurt 2019) Opel Corsa (Frankfurt 2019)

A ten ma być podobny jak w Peugeocie e-208, czyli wynoszący według normy WLTP do 330 kilometrów. Biorąc pod uwagę przeznaczenie modelu, tyle powinno wystarczyć do swobodnego przemieszczania się po mieście i na weekendowe wycieczki.

Ładowanie akumulatora do poziomu 80 proc., z użyciem szybkiej ładowarki, ma według producenta zająć 30 minut. Oczywiście uzupełniać zapas prądu można też ze zwykłego gniazdka, choć to dość długi proces, lub też poprzez zamontowany w garażu wallbox.

Nowy Opel Corsa otrzyma również tradycyjne silniki. Będą to 1,2-litrowe, trzycylindrowe jednostki PureTech o mocy od 100 do 130 KM (mocniejsza współpracuje z 8-stopniowym automatem), a także 1,5-litrowego turbodiesla o mocy 100 KM. W ofercie znajdzie się też bazowy benzyniak o mocy 75 KM.

Zobacz także: rewolucyjny Volkswagen ID.3 już jest!

Opel Corsa (Frankfurt 2019) Opel Corsa (Frankfurt 2019)

Nowy Opel Corsa – ceny

Niedawno temu poznaliśmy już nawet ceny nowej Corsy. Dostępne będą w sumie cztery poziomy wyposażenia. Poziom Corsa dostępny będzie tylko z najsłabszym silnikiem i służy temu, by w cenniku Corsa zeszła poniżej poziomu 50 tys. złotych. Kolejne poziomy to Edition (niedostępne dla topowego silnika 1,2 Turbo), Elegance oraz GS-Line (ten z kolei nie jest dostępny dla bazowej jednostki 75 KM).

Bazowa wersja Opla Corsy z silnikiem 1,2 o mocy 75 KM kosztuje od 49 990 złotych, a topowy wariant 1,2 turbo o mocy 130 KM w wersji GS-Line kosztuje od 77 650 złotych. Znamy też ceny wersji elektrycznej Corsa-e, która zawita do nas w przyszłym roku.

Dobra wiadomość dla planujących skorzystać z rządowych dopłat do zakupu samochodu elektrycznego – podstawowy model Corsa-e Edition kosztować będzie lekko poniżej 125 tys. złotych, czyli idealnie zmieści się w limicie dopłat, o ile wejdą one w życie w obecnie projektowanej formie. Model w wyposażeniu Elegance kosztuje o 5,9 tys. zł więcej.

  • 1,2 75 KM MT5 – od 49 990 zł
  • 1,2 Turbo 100 KM MT6 – od 59 750 zł (Edition)
  • 1,2 Turbo 100 KM AT8 – od 66 550 zł (Edition)
  • 1,2 Turbo 130 KM AT8 – od 77 150 zł (Elegance)
  • 1,5 Diesel 100 KM MT6 – od 65 350 zł (Edition)
  • e 136 KM – od 124 490 zł (Edition)

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij