Duży, mierzący 4,7-metra długości samochód odznacza się fantastycznym współczynnikiem oporu powietrza, wynoszącym jedyne 0,22. Flextreme wyróżnia się ciekawymi lampami przednimi i tylnymi, niską przysadzistą sylwetką przypominającą coupe oraz charakterystycznym kształtem bocznej tylnej szyby.
Dostęp do kabiny ułatwiono poprzez zastosowanie otwieranych do tyłu drzwi tylnych, będących rozwinięciem koncepcji FlexDoors, zastosowanej w Merivie nowej generacji. Aby zachować prostotę nadwozia wszystkie klamki zastąpiono czujnikami. Położenie na nich dłoni przez kierowcę lub pasażera powoduje otwarcie drzwi.
W celu ograniczenia zawirowań przepływającego powietrza usunięto również przednie lusterka boczne i zastąpiono je niewielkimi kamerami umieszczonymi w słupkach A.
Flextreme w swoim dachu posiada specjalny panel ze szkła, które potrafi się przyciemniać w zależności od natężenia światła zewnętrznego. Biegnący wzdłuż tylnej krawędzi dachu kanał służy do dodatkowego chłodzenia akumulatora i elementów elektronicznych.
Flextreme GT/E korzysta również z możliwości aktywnej zmiany kształtów. Przy prędkościach przekraczających 50 km/gh z wylotów powietrza znajdujących się za tylnymi nadkolami wysuwane są pionowe panele. Panele te tworzą boczne spojlery o długości 350 mm i prowadzą powietrze wzdłuż tylnych narożników samochodu, dzięki czemu dodatkowo ograniczają zawirowania.
Rozwiązania ograniczające masę nadwozia obejmują zastosowanie lekkich, zewnętrznych paneli z kompozytów węglowych, szyb z poliwęglanu oraz aluminiowych elementów konstrukcyjnych. W porównaniu do materiałów konwencjonalnych pozwalają one na 40-procentowe ograniczenie masy, co dodatkowo zmniejsza zużycie energii i zwiększa zasięg samochodu.
Auto wprawiane jest w ruch przy pomocy układu napędowego znanego z Opla Ampery. Co ciekawe, jego maksymalna prędkość przekracza 200 km/h, a zasięg na akumulatorze to 60 km.
W przypadku wyczerpania się baterii litowo-jonowej do akcji wkracza niewielki silnik spalinowy, dzięki któremu zasięg koncepcyjnego Opla wydłuża się do 500 km, a średnie zużycie paliwa wynosi wtedy 1,6 l/100 km przy produkcji dwutlenku węgla na poziomie 40 gramów na kilometr.
Silnik zastosowany w napędzie elektrycznym pozwala na uzyskanie maksymalnego momentu obrotowego 370 Nm, dostępnego praktycznie od zerowej prędkości obrotowej i przyspieszenia od 0 do 100 km/h w około 9 sekund.
Komentarze