[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Opel GT X Experimental w Polsce

Koncepcyjny Opel GT X Experimental zawitał do Warszawy. Samochód po raz pierwszy ujrzał światło dzienne w 2018 roku.

Opel GT X Experimental Opel GT X Experimental

Na pokazie w Warszawie Opel zaprezentował koncepcyjnego SUV-a coupe GT X Experimental. Kompaktowy pojazd debiutował już w sierpniu 2018 roku, ale teraz miał swoją polską premierę. GT X Experimental to auto z napędem elektrycznym, oferujące jazdę autonomiczną na poziomie trzecim.

Opel GT X Experimental – napęd

Do napędu Opla GT X Experimental służy silnik elektryczny, czerpiący energię z litowo-jonowego akumulatora o pojemności 50 kWh. Bateria jest wyposażona w funkcję ładowania indukcyjnego, co pozwoliło zaoszczędzić nieco miejsca pod maską.

Jak powiedział dyrektor Opla w Polsce, Grzegorz Handzlik, od 2024 roku każdy model Opla będzie dostępny w wersji zelektryfikowanej, jednocześnie producent nie wyklucza kontynuacji opracowywania silników spalinowych.

Opel GT X Experimental wyposażony jest w systemy umożliwiające jazdę autonomiczną na poziomie trzecim. Oznacza to, że w konkretnych sytuacjach kontrolę nad samochodem musi przejąć kierowca.

Zobacz także: zaostrzenie kar za kradzież tablic rejestracyjnych

REKLAMA

REKLAMA

Opel GT X Experimental - nadwozie i wnętrze

W konstrukcji samochodu wykorzystano rozwiązania pozwalające zaoszczędzić sporo miejsca i masy. Mowa choćby o układzie kierowniczym w technologii drive-by-wire, ograniczającej użycie mechanicznych i hydraulicznych połączeń, a co za tym idzie, redukujących masę pojazdu.

Jeśli chodzi o nadwozie Opla GT X Experimental, ma ono nieco ponad cztery metry długości (dokładnie 4063 mm). W pasie przednim uwagę zwraca grill Opel Vizor, który jest jednym panelem, kryjącym w sobie matrycowe reflektory LED, a także szereg kamer i czujników, niezbędnych do działania systemów jazdy autonomicznej.

W środku mieszczą się cztery osobne fotele, do których dostęp zapewniają otwierane przeciwsobnie, pod kątem 90 stopni drzwi oraz brak słupka B.

Zobacz także: najmniej i najbardziej awaryjne auta w Polsce

REKLAMA

Styl kabiny jest minimalistyczny. Przed kierowcą znajduje się jedynie koło kierownicy i jeden duży wyświetlacz wirtualnych zegarów Pure Panel. Wyświetlane są tam wszystkie niezbędne wskaźniki i funkcje systemu informacyjno-rozrywkowego.

Zdaniem ekspertów Opla, tak wygląda przyszłość samochodów, których deski rozdzielcze są obecnie przeładowane ekranami, przyciskami i przełącznikami. Wizjonerzy Opla są zdania, że wystarczy jeden spory ekran przed kierowcą.

Na koniec wróćmy do nazwy. GT X Experimental jest bezpośrednim nawiązaniem do prototypu z połowy lat 60. ubiegłego wieku. Nazywał się Experimental GT i był autem w nadwoziu coupe. Tu odwrócono szyk wyrazów i dodano literę X, która w gamie Opla oznacza model z segmentu SUV-ów.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 52 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij