REKLAMA

Opel Insignia GSi podbija Północną Pętlę toru Nürburgring

Nowy Opel Insignia GSi okazuje się szybsze od mocniejszej Insigni OPC poprzedniej generacji. Wyniki okrążenia Nordshleife mówią same za siebie.

Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi

Nowy Opel Insignia GSi jest zawieszony nad drogą o 10 milimetrów niżej w porównaniu ze zwykłą Insignią. Jest przy tym lżejszy o co najmniej 160 kilogramów od... Insignii OPC poprzedniej generacji, która uchodzi za rasowe auto.

Inteligentny napęd na wszystkie koła przekazuje precyzyjnie dobraną wartość mocy na poszczególne koła dzięki wektorowaniu momentu obrotowego. Poprawia to właściwości jezdne i eliminuje podsterowność.

Sportowy sedan jest napędzany turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Potężna 2‑litrowa jednostka rozwija moc 260 KM i  maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Alternatywą jest 2‑litrowy diesel BiTurbo o mocy 210 KM. Wysokoprężna jednostka została opracowana specjalnie do flagowego Opla i rozwija 480 Nm momentu obrotowego.

REKLAMA

REKLAMA

Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi

Obydwa czterocylindrowe silniki współpracują z zupełnie nową, ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Kierowca może zmieniać biegi także za pomocą manetek, bez konieczności odrywania rąk od kierownicy i wzroku od drogi. Ponadto w trybach Standard i Sport można zaprogramować punkty zmiany przełożeń w automatycznej skrzyni.

Insignię GSi najpierw opracowywano i dostrajano jej elementy podczas setek przejazdów po Północnej Pętli, a teraz jeden z czołowych ekspertów na Nürburgring, Volker Strycek, dyrektor ds. samochodów wyczynowych i sportu motorowego w firmie Opel, wziął ją na ekstremalną przejażdżkę.

REKLAMA

Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi

Przypomniejmy, że w 2003 roku Strycek wygrał 24‑godzinny wyścig za kierownicą Opla Astry V8 Coupé. Niedawno Strycek i jego zespół pracowali nad ostateczną charakterystyką Insignii GSi na Nürburgring.

- Wyniki mówią same za siebie. Nową Insignią GSi mogę okrążyć Północną Pętlę nawet o 12 sekund szybciej niż jej mocniejszą poprzedniczką OPC, ale to oczywiście wymaga wydobycia całego potencjału z tego samochodu. Na trudniejszych odcinkach, takich jak zakręty czy proste o słabszej przyczepności, samochód musi charakteryzować się szczególną zwrotnością i precyzją prowadzenia, a GSi jest zdecydowanie szybsza i łatwa do opanowania - powiedział Strycek.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA