REKLAMA

Opel Mokka teraz też z silnikami spalinowymi

Opel Mokka został niedawno zaprezentowany w elektrycznej wersji Mokka-e. Teraz producent wprowadza do oferty również napędy spalinowe – benzynowe i Diesla.

Opel Mokka Opel Mokka 2020
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 58 450 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Przełomowym faktem przy okazji premiery nowej generacji Mokki było wprowadzenie od początku sprzedaży wersji z napędem elektrycznym – Mokka-e. Pokazuje to, jakie zmiany zaszły w podejściu producentów do alternatywnych napędów. Jeszcze niedawno przecież napęd elektryczny oferowany był długo po prezentacji odmian spalinowych.

Nie przedłużając jednak – Opel Mokka otrzyma teraz dodatkowo dwie wersje mocy trzycylindrowego silnika benzynowego oraz jednego czterocylindrowego diesla. Ważną nowością jest też pojawienie się linii stylistycznej GS Line, charakteryzującej się bardziej sportowym wyglądem.

Opel Mokka 2020

Co ciekawe, odmiany spalinowe będą na pierwszy rzut oka nie do odróżnienia od elektrycznej Mokki-e, bowiem oprócz usunięcia litery „-e” z nazwy i dodania rur wydechowych, praktycznie nic się w designie nie zmieni. Włącznie z pozostawieniem charakterystycznego grilla Opel Vizor.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Opel Mokka – silniki spalinowe

W gamie napędów spalinowych nowości nie zastaniemy, w tym sensie, że są to jednostki znane z innych modeli Grupy PSA. Chodzi o trzycylindrowe 1.2 Turbo oraz czterocylindrowego turbodiesla 1.5.

W przypadku 1.2 Turbo mamy dwie wersje mocy. Podstawowa ma 100 KM mocy i 205 Nm momentu obrotowego, a mocniejsza dysponuje 130 KM i momentem obrotowym na poziomie 230 Nm. Co istotne, oba motory oferują maksimum momentu obrotowego już przy 1750 obr./min, a przy 1500 obrotach wartość momentu obrotowego to 95 proc. maksimum.

Opel Mokka i Opel Mokka-e (zielony)

Producent podaje czasy przyspieszeń od 0 do 100 km/h. W słabszym silniku jest to dość przyzwoite 11 sekund, natomiast 136-konny motor oferuje 9,2 sekundy. Dodajmy jeszcze, że podstawowy silnik o mocy 100 KM współpracuje standardowo z sześciobiegową przekładnią manualną, a w wariancie z silnikiem o mocy 130 KM można wybierać między sześciobiegową skrzynią manualną a ośmiostopniowym automatem.

Na koniec diesel o pojemności 1,5 litra, który uzupełnia ofertę dwóch silników benzynowych. Generuje on moc 110 KM i spory moment obrotowy 250 Nm, dostępny przy 1750 obr./min. Producent nie podaje czasu przyspieszenia, ale skupia się za to na oszczędności – średnie spalanie ma wynosić zaledwie 3,8 l/100 km.

REKLAMA

Opel Mokka-e – silnik i napęd

Warto w tym miejscu przypomnieć, że w przypadku Mokki-e silnik elektryczny, znany już z modeli Peugeota czy z Corsy-e, oferuje moc 100 kW (136 KM) i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny od razu po uruchomieniu. Kierowca może tu wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy – Normal, Eco i Sport.

Opel Mokk-e

Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 150 km/h, co pozwala zachować energię zgromadzoną w akumulatorze o pojemności 50 kWh. Taka ilość energii ma pozwolić na pokonanie do 322 km w trybie Normal, wg procedury WLTP.

Standardowym wyposażeniem Mokki jest przy tym system szybkiego ładowania prądem stałym 100 kW DC, który umożliwia naładowanie 80 proc. akumulatora w 30 minut.

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA