[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Opel Vivaro-e już latem, a po nim m.in. elektryczna Astra

Opel Vivaro-e ma nawet 330 km zasięgu i jest nową propozycja wśród dostawczych samochodów z napędem elektrycznym. W blokach startowych czekają już jednak kolejne „elektryki”.

Opel Vivaro-e Opel Vivaro-e
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 112 422 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Opel Vivaro-e to elektryczna wersja lekkiego użytkowego samochodu, który dotychczas dostępny był z napędami spalinowymi. Jego debiut zbliża się wielkimi krokami, bo do sprzedaży wejść ma już latem 2020 roku i wtedy też poznamy dokładne ceny modelu.

Opel w najbliższych latach zelektryfikuje całą swoją gamę. Jest to element strategii producenta, zakładającej elektryfikację wszystkich modeli Opla do roku 2024. W 2021 roku do Opla Vivaro-e dołączyć ma mniejszy pojazd dostawczy Opel Combo-e.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Wśród nowości znajdzie się też niebawem następca Opla Mokki X, który podobnie jak konkurencyjny Hyundai Kona Electric otrzyma wariant zeroemisyjny. Również nowa generacja Opla Astry rywalizować będzie w segmencie elektrycznych kompaktów – m.in. z Volkswagenem ID.3.

Opel Vivaro-e – silnik i napęd

Opel Vivaro-e dostępny będzie w jednej z dwóch wersji, różniących się pojemnością akumulatora. W zależności od potrzeb, nowego Opla Vivaro-e będzie można dostać z akumulatorem o pojemności 50 kWh, zapewniającym zasięg do 230 kilometrów lub z akumulatorem 75 kWh, który pozwoli na przejechanie do 330 kilometrów na jednym ładowaniu (wg normy WLTP).

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Litowo-jonowe akumulatory upakowane są pod podłogą, co pozwala na obniżenie środka ciężkości i mniejszą ingerencję w redukcję przestrzeni bagażowej. Zasilają one w prąd elektryczny silnik o mocy 100 kW, czyli 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm. Maksymalną prędkość producent ograniczył do 130 km/h.

Ładowanie Vivaro-e odbywać się może na kilka sposobów, w tym z użyciem wallboxa, domowego gniazdka czy też szybkiej miejskiej ładowarki. Ile to trwa? Z ładowaniem prądem stałym o mocy 100 kW napełnienie 5—kilowatowego akumulatora do 80 proc. zajmie 30 minut. W przypadku większego akumulatora o 15 minut dłużej.

Dodajmy jeszcze, że Opel Vivaro-e dostępny będzie w trzech wersjach długości nadwozia, w tym 4,6 m, 4,95 m oraz 5,3 m, a także kilku wariantach zabudowy, w tym osobowej, towarowej lub towarowo-osobowej.

Opel chwali się też tym, że Vivaro-e to jedyny elektryczny model w segmencie, mogący ciągnąć maksymalnie 1 tonę. Z kolei ładowność wynosić ma 1275 kg, co jest niewiele mniejszą wartością niż w przypadku Vivaro z 2-litrowym dieslem (1405 kg).

Zamówienia na Opla Vivaro-e producent zacznie przyjmować latem, a pierwsze egzemplarze dotrą do klientów jesienią tego roku.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA