[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Opłata emisyjna i strefy czystego transportu - senat uchwalił ustawę

Na piątkowym posiedzeniu Senat uchwalił bez poprawek ustawę o biokomponentach i biopaliwach ciekłych. Wprowadzi ona opłatę emisyjną od paliw oraz strefy czystego transportu, do których wjazd będzie płatny.

Dystrybutor z paliwem

Ustawa przeszła w Senacie większością 57 głosów, wobec 27 głosów przeciwnych. Żaden z obecnych senatorów nie wstrzymał się od głosu. Przypomnijmy, że przeciwnicy ustawy argumentowali, że opłata emisyjną spowoduje dalszy wzrost cen paliw.

Dokąd trafią pieniądze z opłaty emisyjnej i jak wysoka ona będzie? Zacznijmy od tego, że utworzony ma być tzw. Fundusz Niskoemisyjnego Transportu (FNT). Z kolei środki z opłaty emisyjnej będą przeznaczone na projekty związane m.in. z rozwojem elektromobilności w Polsce.

Wpływy z opłaty emisyjnej w 85 proc. trafią do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a w pozostałych 15 proc. do FNT.

REKLAMA

Jaka jest wysokość opłaty? Chodzi o 80 złotych od każdego 1 tysiąca litrów paliwa, który trafi na rynek w naszym kraju. Czyli 8 groszy na litrze.

Szacuje się, że z tego tytułu w 2019 roku kierowcy zapłacą więcej o 1,7 mld złotych, a do Funduszu Niskoemisyjnego Transportu trafi z tego 340 mln złotych. W ciągu 10 lat FNT "zarobi" 6,75 mld złotych.

Nowa ustawa wprowadzi też strefy czystego transportu w miastach. Tworzyć je będą samorządy. Chodzi o ograniczenie wjazdu pojazdów z napędem spalinowym poprzez wprowadzenie opłat.

Koszt jednej godziny w strefie czystego transportu nie będzie mógł być wyższy niż 2,5 złotego, a sama opłata pobierana będzie w godzinach 9-17. Wcześniej posłowie chcieli dobowej opłaty wynoszącej 25 złotych.

Teraz nowela trafi do podpisu prezydenta.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij