[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Opłata jakościowa – kolejne obciążenie dla kierowców

Nie milkną echa wprowadzenia tzw. opłaty emisyjnej, która doliczana jest do ceny paliwa, a rząd przygotowuje kolejne finansowe obciążenie kierowców. Tym razem chodzi o „opłatę jakościową”. Czym ona jest?

Badanie techniczne Badanie techniczne, fot. Shutterstock

Zacznijmy od tego, że opłata jakościowa ma być doliczana do każdego badania technicznego, do którego kierowcy obowiązkowo podchodzą co roku (z wyjątkiem właścicieli nowych i kilkuletnich aut, rzecz jasna – te przechodzą przegląd rzadziej).

Tłumaczenie Ministerstwa Infrastruktury jest dość kuriozalne, bo zdaniem resortu wprowadzenie nowej daniny przyczyni się do… zwiększenia bezpieczeństwa na drogach. Dlatego, że dzięki opłacie jakościowej samochody będą w lepszym stanie technicznych. W jaki sposób? Trudno powiedzieć.

Ile ma wynieść taka opłata? W zasadzie niewiele, bo dodatkowe 4 złote. Sumując jednak kolejne nowe koszty, z jakimi muszą mierzyć się w ostatnich latach kierowcy, zbierają się z tego większe sumy.

No dobrze, ale co tak w ogóle oznacza „opłata jakościowa” i dlaczego kierowcy mają ją płacić? Otóż stowarzyszenie polskich diagnostów od pewnego czasu narzeka na to, że ceny przeglądów są od wielu lat zamrożone. I poniekąd słusznie, ale teraz nie o tym.

Rząd chciał ich tymczasem dodatkowo obciążyć ową „opłatą jakościową”. Po protestach diagnostów, jak podaje „Dziennik Gazeta Prawna”, ma ona zostać przerzucona na kierowców właśnie i w ten oto sposób zapowiedzi rządu o tym, że koszt badania technicznego nie będzie podnoszony, można będzie między bajki włożyć. Choć oficjalnie podwyżki nie ma, bo przecież jest to „tylko” dodatkowa opłata.

Wpływy z opłaty jakościowej trafią do Transportowego Dozoru Technicznego.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij