Orlen i Lotos razem – Kajto dołącza do Kubicy, Marczyka i Przygońskiego

Po połączeniu Orlenu z Lotosem powstał gigant, który wspierać będzie blisko 90 zawodników, ponad 70 klubów, 10 związków i 2 komitety. Do zespołu Orlenu dołączy tym samym m.in. Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny rajdowy mistrz Europy.

Orlen i Lotos łączą siły fot. materiały prasowe
Orlen i Lotos łączą siły

Skala zaangażowania PKN Orlen w sponsoring sportu, po połączeniu z Grupą Lotos, jest ogromna. Po fuzji wsparcie zostało rozszerzone m.in. na kolejnych utytułowanych zawodników oraz następców dzisiejszych mistrzów – utalentowane dzieci i młodzież. Nowe projekty wspierane przez PKN Orlen, ich wpływ na budowę globalnej rozpoznawalności marki, prowadzony biznes oraz życie społeczne i gospodarcze zostały zaprezentowane podczas XXXI Forum Ekonomicznego w Karpaczu.

Orlen i Lotos – duże wsparcie motorsportu

PKN Orlen od lat utrzymuje pozycję krajowego lidera wśród sponsorów sportu, kultury i inicjatyw społecznych. Kluczowym projektem koncernu jest wsparcie Roberta Kubicy oraz sponsoring tytularny zespołu Alfa Romeo F1 Team Orlen, który w 2021 roku przyniósł marce blisko 650 mln zł ekwiwalentu reklamowego. Ale to także mocne ekipy jak czołowy zawodnik Rajdu Dakar i wielokrotny mistrz w driftingu i wicemistrz w rallycrossie Kuba Przygoński, czy uczestnik rajdów WRC i dwukrotny rajdowy mistrz Polski Miko Marczyk. Wymieniać nazwiska całej ekipy Orlen Team można by długo, tymczasem do tego grona dołącza, wspierany dotychczas przez Grupę Lotos, Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny rajdowy mistrz Europy i dwukrotny wicemistrz serii WRC 2 i WRC 3.

Fuzja Orlenu i Lotosu to jednak nie tylko sporty samochodowe, bo otwiera ona drogę do uwolnienia wspólnego potencjału obu firm na polu budowy rozpoznawalności marki w kraju i za granicą. Do partnerów PKN Orlen dołączyli między innymi Polski Związek Piłki Nożnej, Polski Związek Narciarski oraz sportowcy indywidualni o uznanych i rozpoznawalnych na całym świecie markach – wspomniany kierowca rajdowy Kajetan Kajetanowicz, tenisista Hubert Hurkacz czy kajakarka Karolina Naja.

– Konsekwentnie budujemy multienergetyczny koncern z przychodami na poziomie ok. 400 mld zł rocznie, który będzie prowadził działalność biznesową na konkurencyjnym rynku i obsługiwał ok. 100 mln klientów. Sponsoring sportu to element, który wspiera realizację naszej strategii biznesowej. Podchodzimy do niego w sposób długofalowy i przemyślany. Połączenie PKN Orlen i Grupy Lotos tworzy nowe możliwości globalnej ekspozycji naszej marki. Ekwiwalent mediowy wynikający z zaangażowania obu firm w sponsoring w 2021 roku w Polsce i za granicą przekroczył 2 miliardy złotych. To potencjał, który aktywnie wykorzystamy. Cieszę się, że do grona naszych partnerów dołączyły związki, kluby oraz zawodnicy, którzy budują polski sport i osiągają międzynarodowe sukcesy – mówi prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

Zaangażowanie koncernu nie ogranicza się do sportu zawodowego. W 2021 roku PKN Orlen i Grupa Lotos swoimi programami objęły ponad 62 tys. dzieci i młodzieży w całej Polsce. Do projektów realizowanych przez największego sponsora w Polsce dołączą teraz rozpoznawalne i uznane marki, takie jak Narodowy Program Upowszechniania Tenisa – Rakiety Orlen czy Szukamy Następców Mistrza, skierowany do młodych skoczków narciarskich. Orlen natomiast od wielu lat prowadzi Akademię Orlen Team, która wspiera młode talenty w ich drodze na szczyty najmocniejszych serii wyścigowych – w Akademii z sukcesami startuje w tym roku choćby Tymoteusz Kucharczyk, które w Formule 4 regularnie staje na podium i ma na koncie zwycięstwo w wyścigu.

REKLAMA