Limuzyna Jaguara, która niedawno otrzymała dwa nowe turbodiesle o mocach 240 i 275 koni mechanicznych, teraz przeszła prawdziwą rewolucję w temacie jednostek napędowych. Z programu wypadł stary silnik V8 wyposażony w sprężarkę mechaniczną, a w jego miejsce pojawiła się pięciolitrowa jednostka napędowa o mocy 385 lub 510 koni mechanicznych w modelu XF-R!
Silnik najmocniejszego XF-a wspomagany jest przez sprężarkę mechaniczną, dzięki której maksymalny moment obrotowy o wartości 625 Nm osiąga przy 2500 obr/min i utrzymuje go na stałym poziomie aż do 5500 obr/min.
Oznacza to, że kierowca w najczęściej używanym zakresie obrotów zawsze ma pod prawą stopą odpowiednią ilość "pary", by gwałtownie przyspieszyć. Zresztą liczby tutaj mówią same za siebie. XF-R pierwsze 100 km/h osiąga po upływie zaledwie 4,9 sekundy, ¼ mili przejeżdża w czasie 13,1 sekundy.
Jednostką napędowa Jaguara współpracuje z 6-stopniowym autem produkcji firmy ZF i swoją moc przekazuje w jedynym słusznym kierunku - na tylne koła. XF-R wyposażony został w aktywne zawieszenie oraz elektroniczną szperę przy tylnych kołach.
Te same nowe siniki benzynowe znalazły zastosowanie także w modelu XK-R.
Źródło: Jaguar
Komentarze
auto motor i sport, 2009-01-12 18:03:09
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?