Pod maską samochodu znajdzie się silnik o pojemności 3,7 litra z systemem VVEL (Variable Valve Event and Lift - bezstopniowa regulacja faz rozrządu). W porównaniu z poprzednią konstrukcją, około 35 procent części silnika jest zupełnie nowych. Rozwija on moc 331 Kkoni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy o wartości 366 Nm.
Nowy silnik może współpracować z jedną z dwóch nowych przekładni. Nowa 6-biegowa skrzynia o krótkich przełożeniach wyposażona jest w pierwszy na świecie system zmiany przełożeń zsynchronizowany z prędkością obrotową silnika, który pozwala perfekcyjnie i płynnie operować dźwignią zmiany biegów.
Funkcja "SynchroRev Control" automatycznie steruje prędkością obrotową silnika, dostosowując ją do poziomu odpowiadającego sąsiedniemu przełożeniu. Działanie systemu polega na krótkotrwałym zwiększeniu otwarcia przepustnicy, aby włączenie niższego lub wyższego biegu następowało bardziej płynnie.
Nissan 370Z, podobnie jak jego poprzednik, dostępny będzie jedynie w wersji z materiałowym dachem. Nie jest to bynajmniej wadą, gdyż użytkownicy modelu 350Z Cabrio rzadko narzekali na mechanizm automatycznego składania oraz chwalili wytrzymałe i bezpieczne pałąki antykapotażowe.
Źródło: Moto Target
Komentarze
~repse, 2009-04-09 16:53:08
auto motor i sport, 2009-04-08 11:22:52
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?