Członkowie zespołu to pasjonaci motoryzacji i sportów motorowych. Każda osoba odpowiada za dział, w którym się specjalizuje, ale dla wszystkich kluczowa jest praca zespołowa i nikt nie ogranicza się do jednej dziedziny. Głód wiedzy członków zespołu rośnie z roku na rok i mają oni tylko jeden cel – poprawienie niedoskonałości bolidu.
Oficjalnym patronem Formuły Student jest sam Ross Brawn – w latach 1996-2006 dyrektor techniczny w Ferrari i szef zespołu F1 Brawn GP, który zdobył mistrzowskie tytuły w klasyfikacji kierowców i konstruktorów w sezonie 2009. Brawn uważa, że Formuła Student to „wylęgarnia” przyszłych talentów, powiedział nawet, że „Są dwie innowacyjne formy motorsportu: Formuła 1 i Formuła Student.
W tym roku, 9 maja, podczas wrocławskich juwenaliów zorganizowano Technikalia. Jednym z organizatorów wykładów był PWR Racing Team. Wstęp był wolny, każdy mógł przyjść i dowiedzieć się więcej o systemach elektrycznych, elektronicznych, czy budowie wiązki elektrycznej w bolidzie Formuły Student. Odbyły się także warsztaty z minimalizowania czasu przejazdu poprzez dobieranie przełożeń w programie Xcos oraz wykład „Dwa lata w zawieszeniu – na co jesteśmy skazani przy projektowaniu auta”. Na zakończenie można było zobaczyć bolid i jego przejazd. Premiera nowego samochodu, przygotowanego z myślą o wakacyjnych zawodach, odbędzie się 1 czerwca. We wrześniu, po zakończeniu intensywnego sezonu, zespół rozpocznie prace nad kolejnym pojazdem.
Obecny na Technikaliach bolid PWR Racing Team zajął pierwsze miejsce podczas zawodów na Silverstone i Hockenheimring w 2016 roku jako najszybsze auto spalinowe.
Specyfikacja zeszłorocznego samochodu Formuły Student
Struktura nośna:
Konstrukcja monocoque wykonana z włókna węglowego z aluminiowym rdzeniem o strukturze plastra miodu oraz stalowa rama przestrzenna w tylnej części bolidu jako konstrukcja mocująca silnik.
Napęd:
Silnik Honda CBR600RR, rzędowy, 4-cylindrowy. Sterowanie silnika: MoTec, 0-100 km/h w 3,5 s. Moc: ok. 85 KM, prędkość maksymalna: ok. 130 km/h. Przeniesienie napędu: mechanizm różnicowy Drexler Motorsport.
Zawieszenie:
Niezależne zawieszenie dwuwahaczowe każdego koła. Zaprojektowane w układzie push-rod. Obręcze kół firmy Braid 10’ wykonane z kutego stopu aluminium, opony Hoosier typu slick.
Aerodynamika:
Pakiet składający się z przedniego i tylnego skrzydła. Ma możliwość regulacji generowanego poziomu docisku. Jego zadaniem jest poprawa zachowania bolidu w zakrętach.
Komentarze