Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta – premiera

Pagani Huayra to jeden z najbardziej niesamowitych hipersamochodów w historii. I kiedy model kończy 10 lat, na scenę wjeżdża kolejna edycja specjalna.

Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta fot. materiały prasowe
Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta

Niełatwo uwierzyć, ale Pagani Huayra ma już 10 lat. Mimo to hipersamochód stworzony przez Horacio Paganiego nie tylko nie chce się zestarzeć, ale wciąż generuje kolejne wersje specjalne. Jak ta, która zadebiutuje na Monterey Car Week i powstała, by uczcić pierwszą dekadę od powstania pierwszej Huayry.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Nazywa się Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta i składa się ze wszystkiego, co najlepsze w tym modelu, okraszonego licznymi poprawkami, choćby w kwestii aerodynamiki. Mają one jeszcze lepiej uwalniać prawdziwie wyścigowy charakter i możliwości samochodu.

W skład zmian aerodynamicznych wchodzi między innymi nowy przedni splitter czy tylne skrzydło z włókna węglowego, ale także centralna płetwa przy wspomnianym spoilerze czy zmienione wloty powietrza. Wszystko to łączy ze sobą funkcję i formę, bo twórcy samochodu jak zwykle dużą wagę przywiązują nie tylko do tego, by było szybko i efektywnie, ale i po prostu pięknie.

Pagani Huayra BC Pacchetto Tempestafot. materiały prasowe
Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta

Oprócz modyfikacji aerodynamiki, Huayra BC Pacchetto Tempesta została wyposażona w sześć końcówek wydechu – cztery centralne i dwie w obrębie dyfuzora – oraz nowe zawieszenie, oferujące tryb „Soft Driving”. Nie znamy szczegółów, ale zapewne chodzi o zwiększenie komfortu podczas codziennej jazdy po drogach publicznych.

REKLAMA

REKLAMA

Czy to już wszystko? Owszem, nie. W kabinie czeka bowiem więcej „uderzających detali”, jak opisuje to producent. Szczegółów nie znamy, ale wierzymy na słowo i pokażemy wam wszystkie owe elementy, kiedy tylko auto ujrzy oficjalnie światło dzienne.

Na koniec napęd. Tutaj także co nieco ulepszono. Potężny 6-litrowy silnik V12 wzmocniono z poziomu 764 KM i 1000 NM do solidnych 827 KM i 1100 Nm. Z pewnością jeszcze mocniej poprawia to doznania z prowadzenia tak doskonałego hipersamochodu, ale producent nie ujawnił, o jaki ułamek sekundy udało się poprawić przyspieszenie. Ale czy to ważne?

Dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o nowej wersji specjalnej Pagani Huayry. Na nas robi piorunujące wrażenie.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA