Pagani Huayra Codalunga – wyjątkowa wersja na zamówienie

Kiedy jesteś odpowiednio majętny, możesz sobie kupić Pagani Huayrę. Ale możesz też pójść o krok dalej i zamówić u samego Horacio Paganiego specjalną wersję tejże. Oto ona. Huayra Codalunga.

Pagani Huayra Codalunga fot. materiały prasowe
Pagani Huayra Codalunga

Pagani Huayra Codalunga to model w stylu long tail, czyli z przedłużonym tyłem. Zresztą sama nazwa Codalunga oznacza dokładnie to samo – coda to po włosku ogon, a lunga to po prostu długi. Czyli Huayra z długim ogonem. Skoro rozwikłaliśmy tę zagadkę, idźmy dalej. Skąd pomysł na tak osobliwą stylizację? Otóż stoi za nią sam Horacio Pagani, który około dwa lata temu otrzymał zlecenie od dwóch klientów marki. Zażyczyli oni sobie właśnie takiej przedłużonej wersji Huayry, nawiązującej do bogatego dziedzictwa modeli typu long tail.

REKLAMA

Prace nad tym niezwykłym samochodem trwały aż dwa lata, mimo że przecież bazą jest istniejący już od dawna model Huayra. To jednak wcale nie takie proste, dołożyć kilkadziesiąt centymetrów z tyłu i ładnie to zaprojektować. W przypadku tak szybkiego supersamochodu wszystko musi bowiem działać tak, żeby przy rozwijaniu wysokich prędkości zachować pełną stabilność. Dlatego do tego zadania zatrudniono m.in. specjalistów z firmy Grandi Complicazioni.

Pagani Huayra Codalungafot. materiały prasowe
Pagani Huayra Codalunga

Pagani Huayra Codalunga została wydłużona o 36 cm w stosunku do standardowej wersji, a do jej napędu służy ten sam sprawdzony silnik V12 o mocy 840 KM i momencie obrotowym 1100 Nm. Ważący zaledwie 4,4 kg tytanowy wydech, zaprojektowany na wzór tych z bolidów startujących w wyścigach długodystansowych pomaga utrzymać możliwie niską masę, która tu sięga raptem 1280 kg.

Z dzieła niezwykle dumny jest sam Horacio Pagani, który przyznaje, że samochód stał się dłuższy i gładszy, jak gdyby był ukształtowany przez wiatr. Bardziej eleganckie niż w coupe linie są inspirowane bolidami startującymi w latach 60. ubiegłego wieku w legendarnym wyścigu 24h Le Mans. W klasycznym stylu utrzymano także kolory lakieru oraz styl wnętrza.

Pagani Huayra Codalungafot. materiały prasowe
Pagani Huayra Codalunga

Co ciekawe, powstaną nie dwa – bo tylu klientów zamówiło wyjątkowe auto – a aż pięć egzemplarzy Huayry Codalunga. Każdy z nich kosztuje około 7 mln euro. To znaczy tyle kosztował w chwili zamówienia, bo wszystkie egzemplarze mają już swoich właścicieli, a wartość tak wyjątkowych aut już teraz tylko rośnie. Nic, tylko pozazdrościć takiej inwestycji i nowego eksponatu w kolekcji. Zajrzyjcie do galerii zdjęć, gdzie prezentujemy niezwykłe detale Codalungi.

REKLAMA