[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Pagani Huayra Lampo - inspirowana... Fiatem

Pagani zaprezentowało kolejną wyjątkową wersję modelu Huayra. Nazywa się Lampo i swój wygląd czerpie z modelu Fiata.

Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo

Razem z Garage Italia Customs, firma Pagani pochwaliła się modelem Huayra Lampo. Słowo "lampo" oznacza błyskawicę, co wydaje się nazwą adekwatną dla 740-konnego hipersamochodu.

Huayra Lampo, jak wspomnieliśmy wyżej, wyglądem nawiązuje do koncepcyjnego modelu Fiata Turbina z 1954 roku. Model ten powstał jako projekt samochodu sportowego, napędzanego silnikiem turbinowym - stąd nazwa.

Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo

Pierwsze prace nad Fiatem Turbina ruszyły już w 1948 roku, a finalne testy na torze odbyły się sześć lat później. Jak na tamte czasy, zarówno wygląd samochodu, koncepcja napędu, jak i tempo prac są wcale imponujące. Jeszcze bardziej niezwykła jest wartość współczynnika oporu powietrza, która wynosiła niewiarygodne 0,14. Dla porównania, współczynnik Cx dla Pagani Huayry to 0,31.

Fiat Turbina

Według nieoficjalnych danych, moc silnika turbinowego wynosiła około 300 KM przy 22 tys. obrotów na minutę. Podobno samochód rozpędzał się do 250 km/h. Obecnie jeden zachowany egzemplarz można oglądać w turyńskim Muzeum Motoryzacji.

Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo

Wróćmy jednak do Pagani i jego Huayry Lampo. Nawiązanie do Fiata Turbina przejawia się przede wszystkim w oryginalnym wyglądzie, z rdzawo-białym malowaniem. Nadwozie wykończono materiałem, będącym połączeniem włókna węglowego i aluminium, co daje niesamowity efekt optyczny.

Model bazuje na Pagani Huayra Tempesta, zatem dysponuje rozwiniętym pakietem aerodynamicznym. Pod maską pracuje tu 6-litrowa jednostka V12 pochodząca od AMG. W połączeniu z dwiema turbosprężarkami silnik produkuje 730 KM, a przyspieszenie do "setki" trwa zaledwie 3,3 s.

Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo

Z pakietem Tempesta wartość przyspieszenie jest nieco lepsza (3,2 s), ale tutaj bardziej chodzi o właściwości aerodynamiczne i zachowanie w zakrętach, niż o osiągi. Dodatki stylizacyjne wykonano z lekkich kompozytów. Choć słowo dodatki nie do końca tu pasuje, bowiem praktycznie cała dolna część nadwozia jest nowa. Inny jest kształt przedniego zderzaka, progi, a także tylny zderzak z dyfuzorem.

Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo

W kwestii mechanicznej zmieniono układ wydechowy, który zapewnia bardziej agresywne brzmienie V-dwunastki. Specjalnie dla tego modelu firma Ohlins skonstruowała zawieszenie, które można regulować na cztery sposoby.

Równie niezwykłe jest wnętrze Huayry Lampo, wykończone rasową kratką i utrzymane w kolorystyce nadwozia.

Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo

Jak twierdzą przedstawiciele Garage Italia Customs, ta wyjątkowa Huayra powstawała aż przez dwa lata, co jak na standardy Pagani jest wynikiem rekordowym, jeśli chodzi o poświęcony czas i zaangażowanie.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij