[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.7

Pagani Zonda HP Barchetta - superkabriolet za 15 mln dolarów

Pagani Zonda HP Barchetta to kolejna perełka na rynku supersamochodów. Powstanie w trzech egzemplarzach, z których każdy wart jest nawet... 15 mln dolarów.

Pagani Zonda HP Barchetta Pagani Zonda HP Barchetta

Swoje najnowsze cudeńko firma Pagani pokazała podczas festiwalu Pebble Beach Concours d'Elegance i - jak to zwykle bywało w niemal 20-letniej historii marki - zachwyciła wszystkich.

Z jakiego powodu powstał ten nietuzinkowy superkabriolet? Okazją były 60. urodziny Horacio Paganiego, założyciela firmy. Egzemplarz, który pojawił się na festiwalu należał właśnie do niego.

REKLAMA

REKLAMA

Pagani Zonda HP Barchetta Pagani Zonda HP Barchetta

Pagani Zonda HP Barchetta zbudowana została na ostatnim wcieleniu modelu Zonda, z wykorzystaniem elementów z różnych jego wersji. Nowe wydają się natomiast przedni splitter oraz tylne błotniki. Nadwozie oczywiście w całości wykonane zostało z włókna węglowego.

Najciekawszą cechą Zondy HP Barchetta jest oczywiście dach, a właściwie jego brak. Przednia szyba opiera się na "uciętych" słupkach A i jest niższa niż choćby w modelu Cinque. Wiele wysiłku musiało w związku z tym pochłonąć dopracowanie całej konstrukcji, żeby zapewnić odpowiednio wysoką sztywność pojazdu.

REKLAMA

Pagani Zonda HP Barchetta Pagani Zonda HP Barchetta

Zwróćcie jeszcze uwagę na nietuzinkowe rozwiązanie z wlotem powietrza, umieszczonym w kanale pomiędzy głowami kierowcy i pasażera. Właściwie z każdej strony wygląda on bardzo, ale to bardzo intrygująco. Niemal identyczne znajduje się w Zondzie Cinque, niemniej tu zostało odpowiednio dopracowane.

Co napędza Zondę HP Barchetta? Tu nie ma pełnej zgody. Pierwsze doniesienia mówiły o 6-litrowym twin-turbo V12 AMG, tym samym co w modelu Huayra BC. Wskazywała by na to ujawniona moc, sięgająca 789 KM.

REKLAMA

REKLAMA

Pagani Zonda HP Barchetta Pagani Zonda HP Barchetta

Późniejsze informacje mówią jednak, że w trzech egzemplarzach Zondy HP Barchetta zamontowany został "stary", wolnossący motor V12 o pojemności 7,3 litra - ten co we wspomnianej wcześniej Zondzie Cinque.

Moc przenoszona jest tylną oś za pośrednictwem sprawdzonej, sześciobiegowej przekładni manualnej, z wykorzystaniem samoblokującego mechanizmu różnicowego na tylnej osi. Regulowane zawieszenie Ohlins oraz niezależne zawieszenie czterech kół na podwójnych wahaczach zapożyczone zostały z Huayry BC.

REKLAMA

Pagani Zonda HP Barchetta Pagani Zonda HP Barchetta

Na koniec jeszcze nazwa - barchetta to włosku "mała łódka", a HP to oczywiście inicjały Horacio Paganiego. Jak na "małą łódkę", Zonda HP Barchetta nie waży wcale mało, ale jej 1250 kg, przy mocy niemal 800 KM to i tak niewiele.

Trzeba tylko pamiętać, że dachu nie dostaniemy tu nawet za dużą dopłatą. Żeby więc wszystko w tej łódce nie pływało, warto sprawdzać przed wyjazdem prognozę pogody i unikać deszczu. Ale trzej szczęśliwi właściciele z pewnością mają na głowie większe zmartwienia, niż to...

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij