REKLAMA

Panamera GTS – jeszcze bardziej Porsche (wideo)

Porsche Panamera GTS
Porsche Panamera GTS
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 433 680 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

430 KM mocy i 520 Nm momentu obrotowego - Panamera w wersji GTS jest mocniejsza od najsilniejszej dotąd odmiany S/4S o 30 KM i 20 Nm. Inżynierowie popracowali nad silnikiem, który kręci się teraz to 7100 obrotów dzięki czemu biegi można zmieniać jeszcze później i deptać gaz jeszcze mocniej. A zachęcać do tego będzie szczególnie dźwięk spod maski, który w końcu będzie słyszalny w kabinie. Przycisk Sport na konsoli centralnej pozwala na to, by dźwięk spod maski za pośrednictwem specjalnego tunelu akustycznego trafiał do kabiny i cieszył pasażerów. W każdej chwili można go oczywiście wyłączyć, by delektować się spokojną podróżą.

430 KM trafia stale na wszystkie koła za pośrednictwem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Pakiet Sport Chrono pozwala na wybór jednego z trzech trybów jazdy (Normal, Sport i Sport Plus), które różnią się szybkością reakcji na gaz i stopniem wyczulenia elektronicznych wspomagaczy. Elektronicznie regulować można również wysokość zawieszenia, by dopasować właściwości auta do szybkiej jazdy na torze. Już seryjnie Panamera GTS zawieszona jest o 10 mm niżej niż pozostałe odmiany, a w trybie Sport Plus schodzi jeszcze bliżej asfaltu.

REKLAMA

Inżynierowie Porsche zajęli się też kwestiami związanymi z aerodynamiką - przedni zderzak ma większe wloty powietrza, z tyłu pod zderzakiem znajdziemy dyfuzor, a zza tylnej szyby wyjeżdża spoiler. Wszystkie te elementy wykończono w błyszczącej czerni, podobnie jak listwy progowe, czy wnętrza reflektorów. Zmieniła się też kabina - sportowe fotele mogą być obszyte alcantarą w jednym z pięciu kolorów, ten materiał może trafić też na boczki drzwi, podłokietnik, podsufitkę i kierownicę.

A "co to potrafi"? Porsche chwali się, że Panamera GTS przyspiesza do setki w 4,5 sekundy i rozpędza się do 288 km/h. Spalać ma średnio zaledwie 10,9 litra paliwa na 100 km.

Pierwsze egzemplarze trafią do salonów w lutym. Cena w Niemczech startować będzie z poziomu 116 716 euro - to kwota o 12 tysięcy euro wyższa niż konieczna do zakupu Panamery 4S.

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA