[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Peugeot 2008 i e-2008. Zdjęcia i dane

Po niedawnej premierze nowej generacji Peugeota 208 przyszedł czas na jego wersję SUV – model 2008. Auto będzie też dostępne z napędem elektrycznym.

Peugeot e-2008 Peugeot e-2008
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 80 700 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Pierwsza generacja Peugeota 2008 odniosła duży rynkowy sukces. Wiele wskazuje na to, że druga odsłona modelu co najmniej powtórzy ten wyczyn. I to nie tylko ze względu na stale rosnącą popularność SUV-ów w ogóle, ale przede wszystkim przez użyte w 2008 rozwiązania oraz sam wygląd auta.

Peugeot 2008 – nadwozie i wnętrze

Nowy Peugeot 2008 zaprojektowany został w stylu, który poznaliśmy już w przypadku modelu 208, ale język designu odpowiada już temu, co zobaczyliśmy po raz pierwszy w modelach 3008 i 5008. Chodzi o mocne, ostre i kanciaste przetłoczenia i bardzo wyrazisty wygląd.

Przód Peugeota 2008 budzi najwięcej kontrowersji, bo jest karykaturalnie wysoki. Linia świateł i potężny grill zostały podciągnięte wysoko, a efektowi sprzyja też dodanie charakterystycznych pionowych kłów – po raz pierwszy pokazanych w dużym Peugeocie 508 oraz pozioma linia maski.

Z profilu natomiast auto wygląda na większe, niż jest w rzeczywistości, za sprawą nie tylko mocno zarysowanej przedniej bryły, ale i ze względu na wydłużony tył, na linii świateł oraz unoszącą się ku tyłowi linię okien. Ciekawy efekt robią trójkątne przetłoczenia na boku auta, sięgające mniej więcej środków drzwi.

Zobacz także: Kia XCeed - nowy kompaktowy crossover

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot e-2008 Peugeot e-2008

Tylny pas z kolei jest tym, co znamy z 508 czy 208. Mowa o kloszach lamp, kryjących potrójne diodowe światła, połączonych ciemnym błyszczącym pasem. O ile przód wygląda masywnie, ale dość zabawkowo, tak profil i tył oddają wrażenie bardzo dojrzałego samochodu.

Jeśli chodzi o rozmiary, nowy Peugeot 2008 jest nieco większy od poprzednika. Na długość SUV urósł aż o 14 centymetrów, a rozstaw osi urósł o 6 centymetrów. Owocuje to większą przestrzenią dla pasażerów, ale większy jest też bagażnik – z 350 litrów urósł on do pojemności 434 litrów.

W kabinie mocno czuć pokrewieństwo z Peugeotem 208. Mamy tu więc charakterystyczną i bardzo wygodną na co dzień kierownicę o zmniejszonej średnicy i spłaszczonej od góry i dołu. Na zegary patrzy się ponad jej wieńcem. A te mogą być za dopłatą wyświetlane na wirtualnym kokpicie, będącym rozwinięciem systemu i-Cockpit Peugeota.

Zobacz także: pierwsza elektryczna Skoda już jest!

REKLAMA

Peugeot e-2008 Peugeot e-2008

Peugeot 2008 – silniki i napęd

Do napędu nowego Peugeota 2008 służyć będą zarówno silniki spalinowe – benzynowe i wysokoprężne – jak i motor elektryczny. Czyli bardzo podobnie, jak w mniejszym 208, który zadebiutował niedawno, po raz pierwszy także jako „pełny elektryk”.

W przypadku Peugeota e-2008, pod niemal identycznym jak w klasycznych modelach nadwoziem, znajdziemy motor elektryczny o mocy 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm. Zapas energii elektrycznej magazynowany jest w przeciętnej – jak na dzisiejsze standardy – baterii o pojemności 50 kWh.

Jak podaje producent, taki akumulator pozwoli pokonać na jednym ładowaniu dystans do 312 kilometrów, a czas uzupełniania zapasu energii zależny jest od źródła ładowania. Użycie instalacji o mocy 100 kW pozwoli napełnić baterię do poziomu 80 proc. w czasie 30 minut.

Zobacz także: nowy Opel Corsa, z napędem elektrycznym

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot e-2008 Peugeot e-2008

Jeśli chodzi o tradycyjne, spalinowe napędy, do wyboru są tu trzycylindrowe silniki PureTech o pojemności 1,2 litra i mocy 100, 130 lub 155 KM. Z kolei diesle to czterocylindrowe BlueHDi o pojemności 1,5 litra, w wariantach mocy 100 lub 130 KM.

Nie spodziewamy się w żadnej z wersji napędu na cztery koła, ale na śliskiej i luźnej nawierzchni kierowcę wspomagać będzie za to szereg elektronicznych wspomagaczy, pełniących rolę mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Zawsze to jakaś pomoc.

Ceny nowego Peugoeota 2008 i elektrycznego e-2008 poznamy w drugiej połowie roku, jako że sprzedażowy debiut planowany jest na okolice końca 2019 roku. Obie wersje produkowane będą w fabryce koncernu PSA w hiszpańskim Vigo.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij