REKLAMA

Peugeot 3008 GT Hybrid4

Peugeot 3008 GT Hybrid4 wchodzi do gry. Producent ujawnił szczegóły i dane techniczne nowej hybrydy plug-in.

Peugeot 3008 GT Hybrid4 Materiały prasowe
Peugeot 3008 GT Hybrid4
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 109 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nie tak dawno temu Opel wprowadził do oferty model Grandland X Hybrid4. Teraz jego konstrukcyjny bliźniak – bo przecież Opel i Peugeot należą teraz do jednego koncernu – przejmuje stery i pojawi się na rynku jesienią tego roku.

Peugeot 3008 GT Hybrid4 – silnik i napęd

Średniej wielkości SUV Peugeota napędzany jest tak samo, jak Opel Grandland X Hybrid4, czyli hybrydowym połączeniem czterocylindrowego silnika benzynowego PureTech o pojemności 1,6 litra, generującego moc 200 koni mechanicznych, z dwiema jednostkami elektrycznymi, z której każda wytwarza moc 110 koni mechanicznych.

Jeden z silników elektrycznych został zamontowany bezpośrednio przy ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów, natomiast drugi pracuje przy tylnej osi, zapewniając napęd na cztery koła wtedy, kiedy wymagają tego warunki jazdy.

Łączna moc systemowa układu hybrydowego Peugeota 3008 GT Hybrid4 sięga 300 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy to pokaźne 450 niutonometrów. Dość ciężka hybryda rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 5,9 sekundy, a maksymalnie pojechać może z prędkością około 220 km/h.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zapowiedź premier

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 3008 GT Hybrid4 Materiały prasowe
Peugeot 3008 GT Hybrid4

W trybie czysto elektrycznym maksymalna prędkość to 134 km/h, ale nie można wówczas liczyć na duży zasięg. A jeśli przy nim jesteśmy. Elektryczne motory zasilane są z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,2 kWh. Pozwoli to na pokonanie do 59 kilometrów na samym prądzie, zgodnie z pomiarami wg normy WLTP.

Producent podaje, że pełne naładowanie baterii, przy użyciu domowego wallboxa o mocy 7,4 kW, ma trwać nie więcej, niż 1 godzinę i 45 minut.

Kiedy samochód podróżuje jako hybryda, korzystając zarówno z silnika elektrycznego, jak i spalinowego, średnie zużycie paliwa ma wynieść zaledwie 1,6 l/100 km, przy średniej emisji dwutlenku węgla na poziomie 29 g/km.

Zobacz także: zmiany na czeskich autostradach - elektroniczne winiety

REKLAMA

Peugeot 3008 GT Hybrid4 Materiały prasowe
Peugeot 3008 GT Hybrid4

Peugeot 3008 GT Hybrid4 – wnętrze

Zespół napędowy Hybrid4 jest dostępny w modelu 3008 wyłącznie w wersji GT. Wnętrze, jak na topową odmianę przystało, wykończone jest tapicerką z Alcantary w kolorze Szary Gréval i ozdobnymi wstawkami z prawdziwego, postarzanego drewna dębowego Grey Oak.

Ponadto samochód wyposażono w wiele systemów wspomagania prowadzenia, przejętych z nowego Peugeota 508, w tym aktywny tempomat z funkcją Stop&Go i system wspomagania utrzymania samochodu w osi pasa ruchu.

Jak zapowiada producent, po kilku miesiącach od premiery Peugeota 3008 GT w wersji Hybrid4, gama zostanie uzupełniona o wersję Hybrid, z napędem na jedną oś, dysponującą mocą 225 KM. Trafi ona do sprzedaży na wiosnę 2020 r. Będzie wyposażona w silnik PureTech o mocy 180 KM i silnik elektryczny o mocy 110 KM, współpracujący ze skrzynią biegów e-EAT8.

Peugeot 3008 GT Hybrid4 trafi do sprzedaży jeszcze jesienią tego roku.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA