REKLAMA

Peugeot 3008 po liftingu (2020) - Oryginalnie i elegancko

SUV Peugeota, który debiutował w 2016 roku i sprzedał się w liczbie aż 800 tys. egzemplarzy właśnie przechodzi lifting. Odświeżono wygląd, multimedia oraz pojawiły się ekskluzywne wersje wyposażenia.

Peugeot 3008 (2020) materiały prasowe
Peugeot 3008 (2020)

Niełatwo poprawia się oryginalnie stylizowane modele. W tym wypadku styliści Peugeota nie zaprzepaścili pierwotnej wizji wyróżnionej tytułem Car Of The Year 2017 i jednocześnie udało im się w udany sposób odświeżyć jeden z najważniejszych modeli marki. Peugeot 3008 jest jak najbardziej gotowy do rynkowej walki z Volkswagenem Tiguanem, Toyotą Rav-4 czy Kią Sportage.

Peugeot 3008 (2020)materiały prasowe
Peugeot 3008 (2020)

Peugeot 3008 po liftingu – Świetlane odświeżenie

Zmodyfikowane diodowe reflektory zyskały na agresywności, a oryginalny wygląd przodu podkreślają charakterystyczne dla Peugeota „kły”. Światła przeciwmgłowe zostały zastąpione funkcją „Foggy Mode” wbudowaną w reflektory Full LED. W razie mgły po włączeniu tylnych świateł przeciwmgłowych zostają uruchomione światła mijania ze zmniejszonym natężeniem wiązki świetlnej. Z tyłu przyciągają uwagę nowe światła ledowe 3D z funkcją sekwencyjnych kierunkowskazów. Ekskluzywnego charakteru dodają przydymione klosze, które stanowią przedłużenie poziomego czarnego pasa na klapie i optycznie poszerzają karoserię.

Peugeot 3008 (2020)materiały prasowe
Peugeot 3008 (2020)

Peugeot 3008 po liftingu – Nie tylko dotykowo

W środku rzuca się w oczy nowy 10-calowy ekran multimediów zaopatrzony w 7 eleganckich i praktycznych przycisków „toggle switch”, które zapewniają bezpośredni dostęp do radia, klimatyzacji, nawigacji, ustawień pojazdu, telefonu, mobilnych aplikacji i świateł awaryjnych. Nową grafikę ma również zestaw cyfrowych wskaźników. Peugeot 3008 może pochwalić się bardzo bogatym jak na kompaktowego SUV-a wyposażeniem. Można korzystać z takich systemów bezpieczeństwa jak Night Vision, adaptacyjny tempomat, utrzymanie pasa ruchu, automatyczne hamowanie, rozpoznawanie znaków drogowych, Peugeot 3008 oferuje również łączność Apple Car Play i Android Auto oraz 515-watowe nagłośnienie Focal. Wraz z liftingiem pojawiły się również nowe ekskluzywne materiały wykończeniowe, jak choćby ciemne lipowe drewno.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

Peugeot 3008 po liftingu – Czarny charakter

Debiutująca wersja Black Pack oznacza zewnętrzne wykończenie w kolorze czarnym. Obecnie już nie tylko BMW, Bentley, czy Rolls-Royce oferują takie możliwości wykończenia, ale również popularne marki jak choćby Toyota czy Peugeot. W przypadku Peugeota na czarno wykończone są przedni grill, emblematy, listwy błotników i progi, relingi i listwy dachowe, spoiler, światła oraz felgi o nowym wzorze. Całość daje nieco tajemniczy i bardzo elegancki wygląd.
Wraz z liftingiem debiutują dwa nowe kolory niebieskie Celebes oraz Vertigo, a w ofercie znajdują się również biały Pearl, szary Artense i Grey, czarny Perla i Nera Black oraz czerwony Ultimate.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Peugeot 3008 po liftingu – Szeroka oferta

Peugeot 3008 (2020)materiały prasowe
Peugeot 3008 (2020)

Peugeot oferuje też szeroką paletę silników. Można wybierać pomiędzy benzyniakami, dieslami oraz hybrydami plug-in.
Wersje z silnikami spalinowymi z automatycznymi skrzyniami biegów są w standardzie wyposażone w przełącznik trybów jazdy, umieszczony na środkowej konsoli. Można wybrać Normal, Sport lub Eco. W hybrydach typu plug-in przełącznik trybów jazdy umożliwia wybór trybu Electric (domyślnie ustawiony tryb przy ruszaniu), Hybrid, Sport lub 4WD (HYBRID4 300).
Napęd HYBRID4 300 e-EAT8 to połączenie silnika PureTech o mocy 200 KM (147 kW) i dwóch silników elektrycznych: silnika na przedniej osi współpracującego ze skrzynią biegów e-EAT8 i rozwijającego moc 110 KM i drugiego silnika na tylnej osi o mocy 112 KM. Zasięg w trybie elektrycznym sięga 59 km (WLTP).
Wersja HYBRID 225 e-EAT8 z napędem na przednie koła o mocy 225 KM to połączenie silnika PureTech o mocy 180 KM (132 kW) z silnikiem elektrycznym o mocy 110 KM (80 kW) współpracującym ze skrzynią biegów e-EAT8. W tym wypadku zasięg w trybie elektrycznym wynosi 56 km (WLTP). Obie wersje powstały na platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) i są wyposażone w wielowahaczowe zawieszenie tylne, które gwarantuje idealny balans między komfortem i przyjemnością z jazdy. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 13,2 kWh. Z pomocą Wall Boxu (7,4 kW) można naładować baterię prądem jednofazowym w czasie 1 godz. i 45 min. Natomiast wykorzystując standardowe gniazdko na naładowanie baterii potrzeba 7 godzin.
Poza silnikami hybrydowymi w ofercie są również trzycylindrowe benzyniaki o pojemności 1.2 l i mocy 130 KM oraz czterocylindrowe o pojemności 1.6 l i mocy 180 KM. Zwolennicy diesli mają do dyspozycji silnik o pojemności 1.5 litra i mocy 130 KM.
Liftingowany Peugeot 3008 trafi do europejskich salonów pod koniec 2020 roku.

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA