REKLAMA

Peugeot 3008 po liftingu (2020) - Oryginalnie i elegancko

SUV Peugeota, który debiutował w 2016 roku i sprzedał się w liczbie aż 800 tys. egzemplarzy właśnie przechodzi lifting. Odświeżono wygląd, multimedia oraz pojawiły się ekskluzywne wersje wyposażenia.

Peugeot 3008 (2020) Peugeot 3008 (2020)

Niełatwo poprawia się oryginalnie stylizowane modele. W tym wypadku styliści Peugeota nie zaprzepaścili pierwotnej wizji wyróżnionej tytułem Car Of The Year 2017 i jednocześnie udało im się w udany sposób odświeżyć jeden z najważniejszych modeli marki. Peugeot 3008 jest jak najbardziej gotowy do rynkowej walki z Volkswagenem Tiguanem, Toyotą Rav-4 czy Kią Sportage.

Peugeot 3008 (2020)

Peugeot 3008 po liftingu – Świetlane odświeżenie

Zmodyfikowane diodowe reflektory zyskały na agresywności, a oryginalny wygląd przodu podkreślają charakterystyczne dla Peugeota „kły”. Światła przeciwmgłowe zostały zastąpione funkcją „Foggy Mode” wbudowaną w reflektory Full LED. W razie mgły po włączeniu tylnych świateł przeciwmgłowych zostają uruchomione światła mijania ze zmniejszonym natężeniem wiązki świetlnej. Z tyłu przyciągają uwagę nowe światła ledowe 3D z funkcją sekwencyjnych kierunkowskazów. Ekskluzywnego charakteru dodają przydymione klosze, które stanowią przedłużenie poziomego czarnego pasa na klapie i optycznie poszerzają karoserię.

Peugeot 3008 (2020)

Peugeot 3008 po liftingu – Nie tylko dotykowo

W środku rzuca się w oczy nowy 10-calowy ekran multimediów zaopatrzony w 7 eleganckich i praktycznych przycisków „toggle switch”, które zapewniają bezpośredni dostęp do radia, klimatyzacji, nawigacji, ustawień pojazdu, telefonu, mobilnych aplikacji i świateł awaryjnych. Nową grafikę ma również zestaw cyfrowych wskaźników. Peugeot 3008 może pochwalić się bardzo bogatym jak na kompaktowego SUV-a wyposażeniem. Można korzystać z takich systemów bezpieczeństwa jak Night Vision, adaptacyjny tempomat, utrzymanie pasa ruchu, automatyczne hamowanie, rozpoznawanie znaków drogowych, Peugeot 3008 oferuje również łączność Apple Car Play i Android Auto oraz 515-watowe nagłośnienie Focal. Wraz z liftingiem pojawiły się również nowe ekskluzywne materiały wykończeniowe, jak choćby ciemne lipowe drewno.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

Peugeot 3008 po liftingu – Czarny charakter

Debiutująca wersja Black Pack oznacza zewnętrzne wykończenie w kolorze czarnym. Obecnie już nie tylko BMW, Bentley, czy Rolls-Royce oferują takie możliwości wykończenia, ale również popularne marki jak choćby Toyota czy Peugeot. W przypadku Peugeota na czarno wykończone są przedni grill, emblematy, listwy błotników i progi, relingi i listwy dachowe, spoiler, światła oraz felgi o nowym wzorze. Całość daje nieco tajemniczy i bardzo elegancki wygląd.
Wraz z liftingiem debiutują dwa nowe kolory niebieskie Celebes oraz Vertigo, a w ofercie znajdują się również biały Pearl, szary Artense i Grey, czarny Perla i Nera Black oraz czerwony Ultimate.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Peugeot 3008 po liftingu – Szeroka oferta

Peugeot 3008 (2020)

Peugeot oferuje też szeroką paletę silników. Można wybierać pomiędzy benzyniakami, dieslami oraz hybrydami plug-in.
Wersje z silnikami spalinowymi z automatycznymi skrzyniami biegów są w standardzie wyposażone w przełącznik trybów jazdy, umieszczony na środkowej konsoli. Można wybrać Normal, Sport lub Eco. W hybrydach typu plug-in przełącznik trybów jazdy umożliwia wybór trybu Electric (domyślnie ustawiony tryb przy ruszaniu), Hybrid, Sport lub 4WD (HYBRID4 300).
Napęd HYBRID4 300 e-EAT8 to połączenie silnika PureTech o mocy 200 KM (147 kW) i dwóch silników elektrycznych: silnika na przedniej osi współpracującego ze skrzynią biegów e-EAT8 i rozwijającego moc 110 KM i drugiego silnika na tylnej osi o mocy 112 KM. Zasięg w trybie elektrycznym sięga 59 km (WLTP).
Wersja HYBRID 225 e-EAT8 z napędem na przednie koła o mocy 225 KM to połączenie silnika PureTech o mocy 180 KM (132 kW) z silnikiem elektrycznym o mocy 110 KM (80 kW) współpracującym ze skrzynią biegów e-EAT8. W tym wypadku zasięg w trybie elektrycznym wynosi 56 km (WLTP). Obie wersje powstały na platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) i są wyposażone w wielowahaczowe zawieszenie tylne, które gwarantuje idealny balans między komfortem i przyjemnością z jazdy. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 13,2 kWh. Z pomocą Wall Boxu (7,4 kW) można naładować baterię prądem jednofazowym w czasie 1 godz. i 45 min. Natomiast wykorzystując standardowe gniazdko na naładowanie baterii potrzeba 7 godzin.
Poza silnikami hybrydowymi w ofercie są również trzycylindrowe benzyniaki o pojemności 1.2 l i mocy 130 KM oraz czterocylindrowe o pojemności 1.6 l i mocy 180 KM. Zwolennicy diesli mają do dyspozycji silnik o pojemności 1.5 litra i mocy 130 KM.
Liftingowany Peugeot 3008 trafi do europejskich salonów pod koniec 2020 roku.

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA