Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Peugeot 3008DKR Maxi - nowa broń na Dakar

Peugeot 3008DKR Maxi to nowa broń francuskiej marki w rajdach terenowych. Czy Francuzi zaliczą zwycięski hattrick w Rajdzie Dakar?

Peugeot 3008DKR Maxi Peugeot 3008DKR Maxi

Peugeot Sport, zespół mający na swoim koncie dwa niedawne zwycięstwa w edycjach 2016 i 2017 legendarnego Rajdu Dakar, zaprezentował samochód, który zastąpi dotychczasowy model - jest nim Peugeot 3008DKR.

Jest nim potężna maszyna wyczynowa, dość luźno oparta na seryjnym modelu Peugeot - nowym SUV-ie 3008, który otrzymał tytuł Samochodu Roku 2017. W zasadzie podobieństwo między obydwoma autami kończy się na nazwie i kształcie świateł...

Przypomnijmy, że startujący w 2016 roku Peugeot 2008DKR był pierwszym od 2000 roku samochodem z napędem tylko na tylną oś, który zwyciężył w Rajdzie Dakar. 17 lat temu dokonał tego Jean-Louis Schlesser w swoim buggy Renault, a w 2016 roku wyczyn powtórzył Peugeot i Stephane Peterhansel. Rok później, w 3008 DKR triumfował ten sam kierowca.

Peugeot 3008DKR Maxi został zaprojektowany do jazdy na czas po drogach o nawierzchni miękkiej, wydmach oraz bezdrożach i jest przygotowany na najtrudniejsze warunki, spotykane na trasach rajdów terenowych całego świata. Jak sugeruje jego nazwa, pojazd ten ma przynieść poprawę osiągów względem swego poprzednika. Co do silnika, prawdopodobnie będzie to ta jednostka, co przed rokiem. A było to 3-litrowe V6 o mocy 340 KM.

Nowy samochód jest o 20 cm szerszy od modelu dotychczasowego. Zmiany w kinematyce zawieszenia i powiększenie rozstawu kół sprawiają, że łączna szerokość modelu 3008DKR Maxi wynosi 240 cm. Nowymi elementami w zawieszeniu przednim są górne i dolne wahacze, końcówki drążków kierowniczych i półosie napędowe. Celem, do jakiego dążyli inżynierowie Peugeot Sport, było zwiększenie stabilności i poprawa dynamiki samochodu.

Nowe modyfikacje są częścią programu rozwojowego rozpisanego na cały sezon, niemniej Peugeot 3008DKR Maxi zadebiutuje w warunkach wyczynowych już w zbliżającym się Rajdzie Jedwabnego Szlaku (Silk Way Rally 2017). Udział w tym arcytrudnym maratonie, na liczącej ok. 10 tys. km trasie z Moskwy do X’ian w Chinach przez stepy Kazachstanu, będzie ważnym etapem w procesie technicznej ewolucji modelu 3008DKR.

Zadaniem Sébastiena Loeba jest przetestowanie wprowadzonych ulepszeń i wyciągnięcie wniosków, które pozwolą określić kierunek dalszych prac w kontekście przygotowań auta do kolejnej edycji Rajdu Dakar w 2018 r. Jednak, jak podkreśla Bruno Famin, Dyrektor Peugeot Sport, Loeb nie poprzestanie na sprawdzaniu samochodu: jego prawdziwym celem w 15-dniowym maratonie przez Azję będzie zwycięstwo.

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 500 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij