REKLAMA

Peugeot 308 (2021) – Pokazał kły

Peugeot od lat wystawia do walki w klasie kompaktowej charakternych zawodników, ale żaden nie był tak gustowny jak najnowszy 308.

Peugeot 308 materiały prasowe
Peugeot 308
  • Peugeot 308 będzie oferowany z silnikami benzynowymi, Diesla oraz jako hybryda typu plug-in
  • Nowe 308 będzie można kupić bez wychodzenia z domu. Wystarczy wejść na stronę internetową, wybrać wersję, finansowanie oraz miejsce dostawy.
  • Choć poprzednie logo Peugeota nie miało słabych stron nowe wydaje się jeszcze bardziej eleganckie i jak się okazuje praktyczne.

 

Niekwestionowanym atutem Peugeota jest oryginalny styl i ciekawe rozwiązania. Nie inaczej jest w przypadku najnowszego wcielenia 308, które z pewnością nie zatonie na ulicy w powodzi podobnych do siebie aut kompaktowych. Pomimo znajomych elementów, jak choćby atrapa chłodnicy i niewielka kierownica, styl debiutującego Peugeota jest miłym zaskoczeniem. Ciekawe detale, wyważone proporcje i nieoczywiste obłości budzą emocje i świadczą o odwadze i talencie projektantów.
Choć poprzednie logo Peugeota nie miało słabych stron nowe wydaje się jeszcze bardziej eleganckie. Czyżby Peugeot wyruszył w drogę do klasy premium? Bez dwóch zdań 308 będzie celował w klientów bardziej zainteresowanych Mazdą 3 niż VW Golfem. Nowe logo okazuje się również praktyczne, bo kryje za sobą radar wspomagania jazdy. Teraz już nie tylko z przodu, ale również z tyłu pojawił się motyw świetlnych kłów, które są elementem charakterystycznym dla marki.

Peugeot 308materiały prasowe
Peugeot 308

Peugeot 308 – W stronę autonomii

Wnętrze skoncentrowane jest wokół niewielkiej kierownicy, nota bene pomysłu Polaka, Adama Bazydło. Z każdą generacją ta koncepcja jest ulepszana. Obecnie na kierownicy znajdują czujniki, które wykrywają obecność dłoni i które pozwalają w bezpieczny sposób korzystać z funkcji wzbogaconego systemu semiautomatycznej jazdy. Zestaw wskaźników serwuje kierowcy obraz 3D, a kratki nawiewu umieszczone są wysoko, by jeszcze skuteczniej przewietrzać wnętrze. Tym samym 10-calowy ekran multimediów znalazł się stosunkowo nisko. Trzeba będzie bardziej opuszczać wzrok, by czerpać z niego informacje, ale za to łatwiej do niego sięgać.
Mając na celu poprawę jakości powietrza we wnętrzu, nowy PEUGEOT 308 został wyposażony w system AQS (Air Quality System), który stale monitoruje jakość powietrza wpływającego do wnętrza i jest w stanie samodzielnie aktywować recyrkulację powietrza. Na centralnym ekranie można sprawdzić jakość powietrza, które dostaje się do środka auta.
Nie zabrakło charakterystycznych dla marki przełączników typu i-toggle, które świetnie uzupełniają dotykowy ekran zapewniając bezpośredni dostęp do podstawowych funkcji. Zgodnie obecnie panującymi trendami możemy delektować się atmosferą jaką serwuje oświetlenie ambientowe, a do wyboru biegu w przypadku automatycznej skrzyni służy przycisk a nie lewarek.
Peugeot 308 pokonał kolejny krok w kierunku autonomicznej jazdy. Adaptacyjny tempomat oferuje obecnie półautomatyczną zmianę pasa ruchu, podaje sugestie związane z ograniczeniami prędkości oraz dostosowuje prędkość do krzywej zakrętu. Na autostradzie czuwa nad kierowcą monitorowanie martwego pola na dystansie aż 75 m.
Nowy PEUGEOT 308 urósł o 11 cm i obecnie ma 436 cm długości. Jest też o 2 cm niższy (144 cm), a rozstaw osi zwiększył się o 5,5 cm do 267 cm zapewniając większą ilość miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu. Bagażnik oferuje 412 litry pojemności, a po złożeniu siedzeń rośnie do 1323 l.

REKLAMA

Peugeot 308materiały prasowe
Peugeot 308

Peugeot 308 – I diesel i hybrydy

Od momentu debiutu w ofercie znajdują się dwa napędy hybrydowe tupu plug-in. Pierwszy o oznaczeniu Hybrid 225 oznacza kombinacje silnika benzynowego o mocy 180 KM z elektrycznym (81 kW), który przymocowany jest do 8-stopniowej skrzyni biegów. W tej wersji 308 może pokonać z wykorzystaniem energii elektrycznej 59 km (WLTP). Natomiast Hybrid 180 oznacza, że mamy do dyspozycji silnik benzynowy o mocy 150 KM w połączeniu z elektrycznym (81 kW) i 60 km zasięgu na silniku elektrycznym (WLPT). Peugeot 308 dysponuje akumulatorami o pojemności 12,4 kWh oraz dwoma typami ładowarek pokładowych, 3,7 kW oraz 7,4 kW. Przy użyciu Wall Boxu naładowanie akumulatorów zajmie 2 godziny a jeśli korzystamy z gniazdka ok. 7 godzin.
Poza hybrydami w ofercie znajdą się silniki benzynowe, 3-cylindrowe o pojemności 1.2 l i mocach 110 i 130 KM oraz 4-cylindrowy turbodiesel o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM. Można wybierać pomiędzy 6-stopniową skrzynią ręczną oraz 8-biegowym automatem.
Nowy Peugeot 308 trafi do salonów w drugiej połowie 2021 roku i będzie produkowany w fabryce Mulhouse we Francji.

Peugeot 308materiały prasowe
Peugeot 308

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA