308 GTi dostępne będzie wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback z uturbionym silnikiem benzynowym 1.6 THP, który zamontowano m.in. w modelu RCZ.
Jednostka ta produkować będzie 200 KM mocy, a maksymalny moment obrotowy o wartości 275 Nm dostępny ma być w przedziale 1700 do 4500 obr/min. Moc przenoszona będzie na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów.
GTi ma przyspieszać do 100 km/h w 7,7 sekundy i zużywać średnio 6,9 litra na 100 km.
Dla modelu GTi przygotowano nowe zawieszenie i układ kierowniczy, mające poprawić sportowe wrażenia z jazdy. Nadwozie będzie o 10 mm bliżej asfaltu, a w nadkolach zamontowane będą tarcze hamulcowe o średnicy 340 mm z przodu i 290 mm z tyłu. Ukryte będą one pod 18-calowymi felgami z lekkich stopów.
W kwestii stylistyki Peugeot ograniczył się do wstawek a'la carbon w przednim zderzaku, spoilera dachowego i dyfuzora w tylnym zderzaku. Z tyłu pod dyfuzorem świecić będzie chromowana, podwójna końcówka wydechu.
W kabinie znajdziemy sportowe fotele, gałkę dźwigni zmiany biegów i podnóżek z aluminium i skórzaną kierownicę.
We Francji 308 GTi trafi do sprzedaży 10-go czerwca z ceną bazowa 26 900 euro.