Peugeot 308 SW – oficjalna premiera

Nowy Peugeot 308 SW jest najładniejszym kombi w klasie. Dłuższy od hatchbacka o blisko 30 cm rodzinny wariant oferuje oprócz tego sporo miejsca dla pasażerów i bagażu.

Peugeot 308 SW 2021 fot. materiały prasowe
Peugeot 308 SW
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 82 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Niedawna premiera Peugeota 308 pokazała, że francuska marka aspiruje o poziom wyżej, jeśli chodzi o styl nadwozia i wykończenie wnętrza, rywalizując bardziej z Mazdą 3 niż Oplem Astrą. Teraz do gry wchodzi wersja kombi, tradycyjnie nazwana 308 SW. Zobaczmy, co oferuje rodzinny wariant.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Peugeot 308 SW – więcej stylu, więcej miejsca

Peugeot 308 SW 2021fot. materiały prasowe
Peugeot 308 SW

Nowy Peugeot 308 SW jest, naszym zdaniem, najładniejszym kompaktowym kombi na rynku. Wygląd przodu już znamy, bo jest identyczny jak w pokazanym już wcześniej hatchbacku, natomiast zarówno sylwetka widziana z profilu, jak i sam tył prezentują wysmakowany, elegancki design z domieszką „pazura”. Ale to oczywiście kwestia gustu, zatem przejdźmy do konkretów.

Peugeot 308 SW powstał na platformie EMP2, która daje nowe możliwości w kwestii zagospodarowania wnętrza. Do tego stopnia, że wariant z napędem hybrydowym ma bagażnik o zaledwie 60 litrów mniejszy, niż wersja spalinowa. A skoro już przy bagażniku jesteśmy, to maksymalnie zmieści się tu 608 litrów, a po złożeniu oparć nawet 1634 litry. W wariancie hybrydowym jest to, odpowiednio, 548 litrów i 1574 litry. Maksymalna długość przewożonych przedmiotów to 1,85 metra.

Peugeot 308 SW 2021fot. materiały prasowe
Peugeot 308 SW

W ogóle nowy 308 SW urósł. Jak wspomnieliśmy, jest dłuższy od hatchbacka – o dokładnie 27 cm. Z kolei w stosunku do poprzedniego 308 SW nadwozie jest dłuższe o 60 mm i mierzy 4,64 metra. Rozstaw osi zwiększył się z kolei o 55 mm do 2,73 metra, pozwalając wygospodarować więcej przestrzeni dla pasażerów.

Peugeot 308 SW 2021fot. materiały prasowe
Peugeot 308 SW

W kabinie właściwie znajdujemy to, co znamy z hatchbacka. Mowa o kolejnym wcieleniu wizji iCockpit z niewielkim kołem kierownicy i ulokowanymi ponad jego wieńcem zegarami – w tym przypadku wirtualnymi. Przekątna obu wyświetlaczy to 10 cali. Na pokładzie zamówić można dodatkowo system audio wysokiej klasy z 10 głośnikami i 690-watowym wzmacniaczem.

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 SW – napęd

Podobnie jak w 308 hatchback, tak i kombi oferować będzie wybór silników benzynowych i Diesla, a także hybrydy plug-in. Na dole oferty znajdzie się 1,2-litrowy PureTech 130 o mocy 130 KM i diesel 1.5 BlueHDi o tej samej mocy maksymalnej. Oba motory współpracują z 8-stopniowym automatem.

Peugeot 308 SW 2021fot. materiały prasowe
Peugeot 308 SW

Idąc dalej, mamy dwie hybrydy plug-in – Hybrid 180 i Hybrid 225. Obie korzystają z benzynowego silnika 1.6 PureTech o mocy 150 KM lub 180 KM, współpracującego z elektrycznym motorem o mocy 110 KM. Łączna moc systemowa jest adekwatna do nazwy – 180 KM i 225 KM. Oba te warianty pozwalają na pokonanie do 60 km w trybie bezemisyjnym, korzystając z energii zgromadzonej w 12,4-kWh akumulatorze. Uzupełnienie zapasu elektronów trwa od 1 godz. 55 min z użyciem opcjonalnej ładowarki 7,4 kW lub nieco ponad 7 godzin z użyciem domowego gniazdka.

Produkcją nowego 308 SW zajmie się francuska fabryka w Miluzie, a pierwsze dostawy przewidywane są na koniec 2021 roku. Ceny poznamy bliżej tej daty.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA