Z zewnątrz pojawił się nowy, mniejszy grill ze zmienioną kratką, przypominający SUV-a 3008. Jest lakierowany na czarno i ma chromowaną obwódkę. Przeprojektowano również przedni zderzak, mający teraz większe wloty powietrza. Światła przeciwmgielne otrzymały nowy kształt.
Odświeżono także wygląd przednich reflektorów LED. Tylne światła mają mieć podobny wzór jak w 3008. We wnętrzu odświeżonego 308 znajdzie się druga generacja Peugeot i-Cockpit, czyli deski rozdzielczej znanej np. z modelu 5008. Można się spodziewać bogatszego wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa, m.in. o system aktywnego hamowania awaryjnego oraz asystenta parkowania.
Główne zmiany zajdą pod maską. Gamę silników wzbogacą dwie jednostki wysokoprężne o mocach 130 i 180 KM. Druga z nich ma pojemność 2 litrów i będzie dostępna w bogatej wersji GT, która do tej pory występowała tylko z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 205 KM. Najmocniejszy diesel będzie korzystał z nowej automatycznej skrzyni firmy Aisin o 8 przełożeniach. Nie wiadomo jeszcze, jaką pojemność będzie miał słabszy diesel.
Ponadto można się spodziewać zmodernizowanej 3-cylindrowej jednostki 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Niewykluczone, że otrzyma ona filtr cząstek stałych. Silnik ten dostępny będzie z nową 6-stopniową przekładnią manualną.
Modele 308 i 308 SW po modernizacji powinny trafić do salonów w czasie wakacji. Auta dalej będą produkowane w fabryce koncernu PSA w Sochaux.
Peugeot 308 face lifting - czas na zmiany
Najwięcej zmian w zmodernizowanym kompakcie zaszło pod maską. Z kolei stylistycznie auto zmieniło się nieznacznie.