Nowy 308 mierzy 4,25 metra długości i 1,46 metra wysokości. W tak kompaktowym nadwoziu udało się wygospodarować bagażnik o pojemności 470 litrów (mierzonym do półki). Co więcej, masę własną zmniejszono aż o 140 kg, co na pewno będzie mieć odbicie w średnim spalaniu. Jedna z wersji 308 ma zresztą emitować poniżej 85 g/km C02.
"Trzystaósemka" została zaprojektowana tak by kontynuować język stylistyczny "dwieścieósemki", jednak w swoim, bardziej dojrzałym stylu. Patent układu kierownicy (o zmniejszonym rozmiarze) i zegarów również przejęto z mniejszego modelu. Przednie światła wykonane są całkowicie w technologii LED (w wyższych wersjach wyposażenia standard), tylne natomiast mają charakterystyczny "ślad" trzech lwich pazurów. Na konsoli centralnej znalazło się miejsce dla 9,7-calowego wyświetlacza, generalnie jednak w kabinie 308 panuje minimalizm - zwróćcie uwagę jak mało przycisków i pokręteł znajduje się w okolicy skrzyni biegów.
Nowy Peugeot 308 będzie produkowany we Francji w miejscowości Sochaux, zadebiutuje na salonie we Frankfurcie, a do sprzedaży wejdzie zaraz po jego zakończeniu.
amis