Peugeot 408 – to nie SUV, to fastback

Peugeot 408 debiutuje jako bardzo stylowa propozycja w segmencie C. Auto oferuje przestronne wnętrze, a do napędu wykorzystano hybrydy plug-in oraz silnik spalinowy, a później dołączy do nich elektryczny e-408.

Peugeot 408 fot. materiały prasowe
Peugeot 408
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 64 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Podczas konferencji prasowej zorganizowanej online przedstawiciele marki wspomnieli o nowym Peugeocie 408, że jest pierwszym w swoim rodzaju, a więc z nadwoziem typu fastback, nie tylko w historii marki, ale i w całym segmencie. To w dużej mierze prawda, choć podobny styl nadwozia, a więc połączenie sedana i hatchbacka, znamy także z modeli siostrzanej marki – Citroena C4 czy Citroena C5 X. Wszystkie te trzy samochody są jednak od siebie różne, także pod kątem wymiarów.

REKLAMA

Peugeot 408fot. materiały prasowe
Peugeot 408

Peugeot 408 – nadwozie i wymiary

Nowy Peugeot 408 jest zbudowany na platformie EMP2, która pozwala wykorzystać zróżnicowane napędy, w tym spalinowe, hybrydowe oraz elektryczne. Samochód mierzy 4,69 metra długości, jest więc dłuższy niż typowy kompakt, ale też krótszy od wspomnianego Citroena C5 X. Dużą przestrzeń w kabinie zapewnia jednak nie tylko długa karoseria, ale także rozstaw osi sięgający 2 787 mm oraz szerokość równa 1 859 mm. Sportowa, dynamiczna sylwetka to również efekt niedużej wysokości (1,48 m) i sporego rozstawu kół – 1,6 metra bez 1 mm z przodu i 1 604 mm z tyłu. Warto dodać, że dobra aerodynamika Peugeota 408 to nie tyko wrażenie wizualne, ale i fakty – współczynnik Cx wynosi 0,28.

Peugeot 408fot. materiały prasowe
Peugeot 408

Peugeot 408 – przestrzeń w kabinie

Peugeot chwali się dużą ilością miejsca w kabinie, szczególnie dla pasażerów tylnego rzędu, którzy korzystać mają ze 188 mm przestrzeni na kolana. Standardowo tylna kanapa jest dzielona w stosunku 60:40 i wyposażona w otwór na narty. Jeśli natomiast chodzi o bagażnik, ma on 536 litrów, w tym 36 litrów pod podłogą w wersji spalinowej, a po złożeniu oparć tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1611 litrów. Informacja prasowa podaje jeszcze jeden parametr, który pokazuje jak praktyczny jest nowy Peugeot 408 – to maksymalna długość przewożonych przedmiotów określona na 1,89 metra.

Peugeot 408fot. materiały prasowe
Peugeot 408

Peugeot 408fot. materiały prasowe
Peugeot 408

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 408 – napędy i osiągi

Peugeot 408 korzystać będzie z gamy silników i napędów znanych z innych modeli marki. Bazowym wariantem będzie trzycylindrowy silnik spalinowy PureTech o pojemności 1,2 litra i mocy 130 KM, powiązany z 8-stopniowym automatem i spełniający normę Euro 6.4.

Więcej klientów kierować będzie swoją uwagę w stronę hybryd plug-in, oferujących większa moc i możliwość ładowania z zewnętrznego źródła. Pierwsza z nich ma systemową moc 180 KM i napęd na przednie koła. Moc 150 KM pochodzi z silnika, zaś 81 kW dostarcza silnik elektryczny. Całość współpracuje z 8-stopniową przekładnią e-EAT8. Drugi, mocniejszy wariant, oferuje w sumie 225 KM, w tym 180 KM od silnika spalinowego, a 81 kW od elektrycznego. Zasięg w trybie elektrycznym obu hybryd zostanie podany w późniejszym czasie, po procesie homologacji, ale wiemy, że akumulator gromadzi łącznie 12,4 kWh energii i może być ładowany jednofazowo z mocą 3,7 kW lub opcjonalnie z mocą 7,4 kW.

Peugeot 408fot. materiały prasowe
Peugeot 408

Jak wspomnieliśmy wcześniej, Peugeot przewiduje także wprowadzenie w pełni elektrycznej wersji e-408, ale jej parametry poznamy nieco później. A kiedy możemy spodziewać się Peugeota 408 na rynku? Producent wspomina o samym początku 2023 roku. Produkcją zajmie się fabryka we francuskiej Miluzie, a później dołączy do niej zakład w chińskich Chengdu, który będzie wytwarzał auta na lokalny rynek. Dajcie znać, co sądzicie o nowym Peugeocie 408 i zajrzyjcie przedtem do galerii zdjęć.

REKLAMA