Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.9

Peugeot 5008 - wady i zalety nowego modelu

Za nami pierwsza jazda całkowicie zmienionym Peugeotem 5008 - od teraz samochód jest 7-miejscowym kompaktowym SUV-em, nie rodzinnym vanem. Oto wady i zalety największego Peugeota.

Peugeot 5008 - pierwsza jazda

Poprzednie 5008 było nijakim rodzinnym vanem, ale nowy model to już pełnoprawny SUV. Został zbudowany na nowej modułowej platformie podłogowej, z której korzysta także Peugeot 3008 i tak naprawdę jest on właśnie powiększoną wersją tego modelu. Zwiększono rozstaw osi o 16,5 centymetra i wydłużono nadwozie, ale 5008 wciąż mocno bazuje na 3008 - ma około 70% wspólnych części, ale jest cięższy tylko o około 60 kilogramów.

Ostatnio mieliśmy okazję po raz pierwszy wsiąść za kierownicę nowego modelu i ruszyć przed siebie, oto jego wady i zalety.

Peugeot 5008 - plus za silnik 1.2 PureTechplus

Trzy cylindry, pojemność 1.2 i moc 130 KM - nie wygląda to jak recepta na dynamiczną jazdę 1,5-tonowym SUV-em. I nią nie jest, tak jak i Peugeot 5008 nie jest samochodem przeznaczonym do dynamicznej jazdy. Ale silnik ten zaskakuje swoją dynamiką i jest w stanie bezstresowo rozpędzać samochód w codziennej eksploatacji. I lepiej niż diesel "dogaduje" się z automatem. Podczas krótkiej trasy spalił średnio około 7 litrów benzyny na 100 km. Podsumowując — nie trzeba się go bać, daje radę.

 

Peugeot 5008 - system Grip Control

Peugeot 5008 - minus za brak napędu 4x4minus

Tak, rozumiemy argumenty producenta, który zarzeka się że samochody z napędem 4x4 w tym segmencie stanowią może 5, a może 7% ogólnej sprzedaży modelu. Ale jednak w rodzinnym samochodzie siedmiomiejscowym, który może występować z mocnym dieslem i automatyczną przykładnią kierowca chciałby mieć do dyspozycji takie rozwiązanie. Dla pewności i bezpieczeństwa w trudnych warunkach, po prostu. System Grip Control działa zaskakująco dobrze, ale nie zastąpi napędu na cztery koła.

Peugeot 5008 - wnętrze

Peugeot 5008 - plus za przestronność plus

Dzięki większemu rozstawowi osi pasażerowie z tyłu mają teraz o 6 centymetrów więcej miejsca na nogi niż w modelu 3008. To bardzo duża różnica. Czuć to wyraźnie, ponieważ po ustawieniu przednich foteli dla kierowcy o wzroście 180 cm i przesunięciu kanapy maksymalnie do tyłu, pasażerowie maja tyle miejsca co w limuzynach z najwyższej półki!

Peugeot 5008 - jazda

Peugeot 5008 - minus za układ kierowniczyminus

Jest bardzo mocno wspomagany, tak mocno że kierowca lubiący czuć co dzieje się z samochodem nie będzie początkowo z tego zadowolony. Ale ponoć klienci tak chcą, nie kłócimy się. Przycisk "sport" zmieniający charakterystykę m.in. pracy silnika, skrzyni biegów, ale i właśnie układu kierowniczego, sprawia że działa on z większym oporem, ale i tak wyczucie kół jest zbyt "sztuczne".

Peugeot 5008 - i-Cocpit

Peugeot 5008 - plus za i-Cocpitplus

To już wizytówka Peugeota, czyli układ kokpitu, który możemy znaleźć w każdym nowym modelu — no może poza 508, ale w nowej generacji (którą już zbudowano, ale wciąż nie pokazano) już będzie. Mała kierownica świetnie leży w dłoniach, ekran zegarów umieszczono w wygodnym miejscu, a całe wnętrze jest tak dobrze wystylizowane, że daje kierowcy poczucie jazdy samochodem klasy premium.

Peugeot 5008 - design

Peugeot 5008 - minus za silnik wysokoprężnyminus

W ofercie będą dwa, jeden o pojemności 1.6, drugi 2.0. Sprawdziliśmy topową odmianę 2.0 o mocy 180 KM z automatyczną przekładnią (jedyny wybór). Silnik pracuje zbyt głośno, na wysokich obrotach wręcz nieprzyjemnie i wcale nie czuć, że ma tak wysoką moc. Może przy bliższym spotkaniu pokaże więcej zalet niż wad?

Także skrzynia biegów pozostawia nieco do życzenia — w zasadzie przy normalnej jeździe zmienia biegi płynnie, ale gdy kierowca zachce pojechać bardziej dynamicznie, przekładnia nieco gubi rytm.

Więcej o Peugeocie 5008 przeczytacie w kwietniowym wydaniu "amis".

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij