Model 508 PSE to najnowsze dzieło sportowego oddziału Peugeota. Po raz pierwszy, w wersji koncepcyjnej, model ten pojawił się w 2019 roku na salonie samochodowym w Genewie, a w marcu tego roku zobaczyliśmy go w przedprodukcyjnej, wciąż lekko zakamuflowanej wersji.
Peugeot 508 Sport Engineered jest oparty na sedanie 508, ale pojawienie się dodatkowych spoilerów, dyfuzora i innych elementów aerodynamicznych sugeruje większe możliwości napędu tego modelu. Obecnie najmocniejszy wariant Peugeota 508 ma 225 KM mocy, a to dla fanów szybkiej i dynamicznej jazdy jest niewystarczające.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Z pomocą przyszedł jednak dział Peugeot Sport, który opracował model 508 Peugeot Sport Engineered. Auto w wersji produkcyjnej praktycznie nie różni się od pokazanego w 2019 roku na salonie samochodowym w Genewie konceptu. Jest jednocześnie najszybszym seryjnym modelem Peugeota w historii marki i, co ciekawe, dostępny będzie nie tylko jako sedan, ale i w nadwoziu kombi.
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Peugeot 508 Sport Engineered – silnik i napęd
Sercem Peugeota 508 PSE jest napęd hybrydowy typu plug-in. Jak mówi o nim sam prezes marki, to bodaj jedyny model w tym segmencie (rywale to m.in. Audi S4 czy BMW M340i), oferujący jednocześnie moc "bliską 400 KM" (w rzeczywistości o 40 KM mniej) i emisję CO2 poniżej 50 g/km. I o to tutaj chodzi. By było szybko i jednocześnie oszczędnie, w zgodzie z europejskimi normami emisji.
Sztuka połączenia niemożliwego najwyraźniej się udała, bo napęd Peugeota 508 PSE dysponuje systemową mocą 360 KM i momentem obrotowym 520 Nm, a wszystko to z połączenia 1,6-litrowego silnika benzynowego z dwoma silnikami elektrycznymi – po jednym dla każdej z osi. Całość współpracuje z 8-stopniowym automatem i przenosi napęd na wszystkie cztery koła, zapewniając możliwie jak najlepszą trakcję.
Komentarze