[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

Peugeot 508 Sport Engineered Concept

Peugeot zapowiada nadejście modelu 508 Sport Engineered Concept. Będzie to mocna, 400-konna hybryda.

Peugeot 508 Sport Engineered Concept Peugeot 508 Sport Engineered Concept

Peugeot 508 w obecnej wersji jest bardzo udanym samochodem, szczególnie jeśli chodzi o stylistykę. Brakowało mu jednak pazura. Takiej bardziej rasowej odmiany, z napędem, który współgrałby z drapieżnym designem. Wygląda na to, że doczekamy się i takiego, topowego wariantu.

Peugeot 508 Sport Engineered Concept, bo tak brzmi pełna nazwa samochodu, zostanie zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie na początku marca. Póki co jest to model koncepcyjny, ale wydaje się, że na rynku jest sporo miejsca na tego typu model.

Peugeot 508 Sport Engineered - silniki i napęd

Zacznijmy od tego, że Peugeot 508 Sport Engineered Concept jest samochodem o napędzie hybrydowym. Jeśli dodać do tego, że ma w sumie 400 KM mocy, a nad jego charakterystyką pracowali inżynierowie Peugeot Sport, pozostaje nam tylko trzymać kciuki za decyzję o uruchomieniu produkcji.

Zobacz także: 5000-konny Devel Sixteen wyprzedany

REKLAMA

Peugeot 508 Sport Engineered Concept Peugeot 508 Sport Engineered Concept

Do napędu Peugeota 508 Sport Engineered Concept służą w sumie trzy silniki, z czego dwa elektryczne. Jeśli chodzi o jednostkę spalinową, jest to silnik benzynowy z rodziny PureTech, generujący moc 200 KM.

Przejdźmy do motorów elektrycznych. Pierwszy z nich zamontowany jest przy przedniej osi i może wylegitymować się mocą 100 KM, natomiast mocniejszy, bo 200-konny silnik elektryczny napędza oś tylną.

Peugeot 508 Sport Engineered - osiągi

Całość generuje łącznie 400 KM mocy, jako że parametrów poszczególnych jednostek nie sumuje się, ze względu na ich różną charakterystykę i moment osiągnięcia maksymalnych mocy. Tych 400 koni i aż 500 Nm momentu obrotowego wystarcza jednak, żeby nielekką hybrydę plug-in rozpędzić od 0 do 100 km/h w zaledwie... 4,3 sekundy!

Imponujące są też czasy przyspieszeń od 80 do 120 km/h, co zajmuje raptem 2,5 sekundy oraz 80-180 km/h, na co potrzeba zaledwie 9,3 sekundy. Jeśli chodzi o silniki elektryczne, te pracują nad rozpędzaniem samochodu aż do okolic 190 km/h. Maksymalna prędkość Peugeota 508 Sport Engineered sięga 250 km/h i jest elektronicznie ograniczona.

Zobacz także: nowy Ford Focus ST - najmocniejszy w historii

REKLAMA

Peugeot 508 Sport Engineered Concept Peugeot 508 Sport Engineered Concept

Sportowy sedan Peugeota jest, jak wspomnieliśmy wcześniej, hybrydą plug-in. A to oznacza możliwość ładowania z zewnętrznego źródła prądu i jazdę na silniku elektrycznym. W przypadku konceptu Peugeota bateria ma pojemność 11,8 kWh, co wystarcza na pokonanie średnio do 50 km na samym prądzie.

W uzupełnieniu modyfikacji napędu i dla okiełznania jego możliwości, Peugeot Sport opracowało zmiany w zawieszeniu. Jest ono obniżone, a rozstaw kół zwiększony – z przodu o 24 mm, a z tyłu o 12 mm. Na koła założono opony Michelin Pilot Sport 4S.

Koncepcyjnego Peugeota 508 Sport Engineered Concept zobaczymy już w marcu na salonie samochodowym w Genewie. Być może wtedy dowiemy się, czy producent ma w planie produkcję seryjną i jeśli tak, to kiedy możemy spodziewać się debiutu sportowego hybrydowego sedana.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij