[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.8

Peugeot 508 Sport Engineered (Genewa 2019)

Peugeot zaprezentował w Genewie model 508 Sport Engineered Concept. Jest to mocna, 400-konna hybryda.

Peugeot 508 Sport Engineered (Genewa 2019) Peugeot 508 Sport Engineered (Genewa 2019)

Peugeot 508 w obecnej wersji jest bardzo udanym samochodem, szczególnie jeśli chodzi o stylistykę. Brakowało mu jednak pazura. Takiej bardziej rasowej odmiany, z napędem, który współgrałby z drapieżnym designem. Wygląda na to, że doczekamy się i takiego, topowego wariantu.

Peugeot 508 Sport Engineered Concept, bo tak brzmi pełna nazwa samochodu, został właśnie zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie. Póki co jest to model koncepcyjny, ale wydaje się, że na rynku jest sporo miejsca na tego typu sportowego sedana.

Zacznijmy od tego, że Peugeot 508 Sport Engineered Concept jest samochodem o napędzie hybrydowym. Jeśli dodać do tego, że ma w sumie 400 KM mocy, a nad jego charakterystyką pracowali inżynierowie Peugeot Sport, pozostaje nam tylko trzymać kciuki za decyzję o uruchomieniu produkcji.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

REKLAMA

Peugeot 508 Sport Engineered (Genewa 2019) Peugeot 508 Sport Engineered (Genewa 2019)

Do napędu Peugeota 508 Sport Engineered Concept służą w sumie trzy silniki, z czego dwa elektryczne. Jeśli chodzi o jednostkę spalinową, jest to silnik benzynowy z rodziny PureTech, generujący moc 200 KM.

Przejdźmy do motorów elektrycznych. Pierwszy z nich zamontowany jest przy przedniej osi i może wylegitymować się mocą 100 KM, natomiast mocniejszy, bo 200-konny silnik elektryczny napędza oś tylną.

Całość generuje łącznie 400 KM mocy, jako że parametrów poszczególnych jednostek nie sumuje się, ze względu na ich różną charakterystykę i moment osiągnięcia maksymalnych mocy. Tych 400 koni i aż 500 Nm momentu obrotowego wystarcza jednak, żeby nielekką hybrydę plug-in rozpędzić od 0 do 100 km/h w zaledwie... 4,3 sekundy!

REKLAMA

Peugeot 508 Sport Engineered (Genewa 2019) Peugeot 508 Sport Engineered (Genewa 2019)

Imponujące są też czasy przyspieszeń od 80 do 120 km/h, co zajmuje raptem 2,5 sekundy oraz 80-180 km/h, na co potrzeba zaledwie 9,3 sekundy. Jeśli chodzi o silniki elektryczne, te pracują nad rozpędzaniem samochodu aż do okolic 190 km/h. Maksymalna prędkość Peugeota 508 Sport Engineered sięga 250 km/h i jest elektronicznie ograniczona.

Sportowy sedan Peugeota jest, jak wspomnieliśmy wcześniej, hybrydą plug-in. A to oznacza możliwość ładowania z zewnętrznego źródła prądu i jazdę na silniku elektrycznym. W przypadku konceptu Peugeota bateria ma pojemność 11,8 kWh, co wystarcza na pokonanie średnio do 50 km na samym prądzie.

W uzupełnieniu modyfikacji napędu i dla okiełznania jego możliwości, Peugeot Sport opracowało zmiany w zawieszeniu. Jest ono obniżone, a rozstaw kół zwiększony – z przodu o 24 mm, a z tyłu o 12 mm. Na koła założono opony Michelin Pilot Sport 4S.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 199 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij